January 5, 2023 by Maciej Zawadziński
Jeśli pracujesz w reklamie online, prawdopodobnie słyszałeś o synchronizacji ciasteczek. Ale co to jest? Jak to działa? I po co firmy adtechowe go używają? W tym artykule odpowiemy na te i inne pytania!
Czytaj dalej
December 29, 2022 by Maciej Zawadziński
Na wczesnych etapach rozwoju sieci Internet, kiedy reklamodawca chciał kupić powierzchnię reklamową na stronie jakiegoś wydawcy, dzwonił do Działu sprzedaży tego wydawcy i dokonywał zakupu przez telefon. I choć bezpośrednie relacje pomiędzy stronami handlu istnieją, te procesy sprzedażowe przyspieszyły, stały się bardziej wydajne i skalowalne dzięki rozwojowi technologii. I tak jak wzorsła ilość platform, tak […]
Czytaj dalej
December 22, 2022 by Maciej Zawadziński, Michael Sweeney
Zaczęło się od kilku funkcji wspierających prywatność użytkowników, potem wprowadzono Privacy Sandbox, a teraz Google Chrome zajmie się reklamą online – ogłoszono, że ciasteczka stron trzecich wkrótce znikną. Przyjrzeliśmy się wydarzeniom związanym z Google Chrome, które miały miejsce w nieodległej historii i staramy się wytłumaczyć, jak te zmiany wpływają na AdTech.
Czytaj dalej
December 15, 2022 by Maciej Zawadziński
Biorąc pod uwagę decyzję Google Chrome, żeby wycofać się z ciasteczek stron trzecich, mógłbyś pomyśleć, że branża także AdTech słyszy o tej decyzji pierwszy raz. Ale to nieprawda. W tej branży o zniknięciu ciasteczek stron trzecich od lat wiedzą i mówią nie tylko firmy adtechowe, ale też wydawcy, agencje i reklamodawcy. Zamieszanie narosło wokół tematu, […]
Czytaj dalej
December 8, 2022 by Maciej Zawadziński
Od momentu, gdy Google ogłosiło, że przestanie wspierać ciasteczka stron trzecich, branża AdTech zastanawia się, jak będzie wyglądać rynek reklamy cyfrowej w przyszłości. Decyzja Google to tak naprawdę wyrok śmierci wydany na reklamę opartą o ciasteczka stron trzecich. I czytelny sygnał, że przyszłość tej będzie skupiać się na ochronie prywatności. Wyrok ten nie zostanie wykonany […]
Czytaj dalej
December 1, 2022 by Michael Sweeney
Odkąd Google Chrome ogłosił, że przestanie obsługiwać ciasteczka stron trzecich (third-party cookies), wydawcy, agencje, firmy AdTech i reklamodawcy zastanawiają się, jaka będzie przyszłość reklamy online. Jednak wyłączenie obsługi ciasteczek nie rysuje jeszcze całego kontekstu sprawy. Aby zrozumieć, w czym tkwi problem, potrzebujemy przyjrzeć się mechanizmom takim jak synchronizacja ciasteczek, identyfikacja czy targetowanie reklam. Na koniec, […]
Czytaj dalej
November 24, 2022 by Natalia Figas, Michael Sweeney
W lipcu 2021 r. Google Chrome zaproponował, żeby Federated Learning of Cohorts (FLoC), mechanizm do wyświetlania reklam w oparciu o zainteresowania, zastąpić innym rozwiązaniem. Pół roku później, 25 stycznia 2022 r. firma oficjalnie ogłosiła, że zaczyna prace nad Topics API, mechanizmem wyświetlania reklamy w oparciu o tematy.
Czytaj dalej
November 17, 2022 by Michael Sweeney
Jakiś czas temu Apple po raz kolejny wprowadziło zmiany w swojej polityce prywatności. Większość zmian weszło w życie wraz z wypuszczeniem iOS 15. To zbiegło się w czasie również z wypuszczeniem iPadOS 15, macOS Monterey oraz watchOS 8. W tym artykule pokażę Ci wprowadzane zmiany oraz wytłumaczę, jaki mają wpływ na reklamę automatyczną i branżę […]
Czytaj dalej
November 10, 2022 by Michael Sweeney
Podczas corocznej konferencji Worldwide Developers Conference (WWDC) w czerwcu 2020, Apple jak zawsze wypuściło paczkę zmian dla swoich urządzeń i systemów operacyjnych. Pomiędzy upgradem UI i nowymi naklejkami Memoji, Apple wprowadziło serię update-ów dla kwestii ochrony prywatności użytkowników, które mniej więcej wyeliminowały ważny element reklamy mobilnej i jej pomiarów – identyfikator dla reklamodawców IDFA. W […]
Czytaj dalej
November 3, 2022 by Michael Sweeney, Paulina Zawiślak
Niedawno w Clearcode udało nam się porozmawiać na temat roli ciasteczek stron trzecich w reklamie automatycznej oraz tego, jaki wpływ na branżę AdTech będzie mieć ich zniknięcie. Całą rozmowę możesz obejrzeć na video lub przeczytać transkrypcję z jej przebiegu w tym poście.
Czytaj dalej![Rola ciasteczek stron trzecich w reklamie automatycznej i AdTechu [video]](https://clearcode.pl/wp-content/uploads/2022/09/ciasteczka-rozmowa.png)
Search
Categories
- Branża AdTech (14)
- Branża MarTech (2)
- Dane & Prywatność (7)
- MarTech (1)
- Platformy AdTech (10)
- Platformy MarTech (4)
- Procesy AdTech (17)
- Procesy MarTech (1)
- RODO (1)
- Rozwój oprogramowania & integracje (2)