September 15, 2022 by ,

Kiedy wydawcy po raz pierwszy rozpoczęli swój exodus z mediów drukowanych w kierunku cyfrowych, zaczęli szukać nowych sposobów generowania przychodów. Najbardziej intuicyjnym modelem rozliczeniowym był ten, z którego korzystali już w druku – reklama. Reklamy displayowe miały na celu powielanie reklam drukowanych w świecie online i umożliwienie zarabiania na stronie internetowej, która jest dziś chlebem […]

Czytaj dalej
Co to jest platforma zakupu reklam (SSP)?

September 8, 2022 by

Na ogromny ekosystem reklamowy składa się wiele różnych procesów i platform oraz tyle samo akronimów. Dodanie do niego platformy sprzedaży reklam (demand- side platform, DSP) oraz licytacji w czasie rzeczywistym (real-time bidding, RTB) były jednymi z najbardziej znaczących wydarzeń w ciągu ostatniej dekady.

Czytaj dalej
Co to jest platforma sprzedaży reklam (demand-side platform) i jak działa?

September 1, 2022 by

Kiedy wydawcy drukowanych magazynów zaczęli przenosić swoją działalność do Internetu, poczuli, że potrzebują sposobu na generowanie przychodów. Przyjrzeli się więc głównemu modelowi przychodów, którego używali w prasie – reklamie – i postanowili powielić go w świecie online. Reklamy displayowe były naturalnym kierunkiem dla wydawców, aby zarabiać na posiadanej przestrzeni reklamowej. Część swoich zasobów reklamowych mogli […]

Czytaj dalej
Co to jest sieć reklamowa i jak działa?