Zespoły programistyczne w AdTechu i MarTechu: wewnętrzne vs outsourcing vs partner technologiczny

Spis treści

Newsletter

Bądź na bieżąco z wydarzeniami w świecie AdTech i MarTech

Szanujemy Twoją prywatność. Dowiedz się więcej tutaj.

Przed rokiem 2000 branża reklamy i marketingu internetowego była napędzana przez kreatywnych twórców i utalentowanych copywriterów. Chociaż nadal istnieje zapotrzebowanie na te umiejętności przy tworzeniu kampanii reklamowych i marketingowych, branże te zaczęły polegać na technologiach.

Marki i agencje mocno inwestują w projektowanie i budowanie platform reklamowych i marketingowych.

Te firmy, którzy stoją przed podobnym wyzwaniem lub chcą ulepszyć swoje narzędzia i platformy, mogą skorzystać z:

  • Własnego zespołu deweloperów
  • Outsourcingu lub body-leasingu
  • Wyspecjalizowanego partnera technologicznego

Przyjrzyjmy się każdej z tych opcji, aby znaleźć mocne i słabe strony każdego rozwiązania.

Własny zespół deweloperów AdTech/MarTech

Ta opcja oznacza, że firma zrekrutuje odpowiednich specjalistów, aby stworzyć wewnętrzny zepół deweloperów AdTech/MarTech.

Zalety wewnętrznym zespołów deweloperskich

Odpowiedzialność: Ponieważ projektanci i programiści są zatrudnieni bezpośrednio przez firmę, istnieje wyższy poziom odpowiedzialności i motywacji do zapewniania wysokiej jakości platformy AdTech lub MarTech.

Wady wewnętrznym zespołów deweloperskich

Koszt: Bezpośrednie zatrudnianie programistów jest długotrwałym i kosztownym przedsięwzięciem dla każdej firmy. Średni czas potrzebny na rekrutację nowego programisty wynosi 43 dni, a związane z tym straty produktywności sięgają dziesiątek tysięcy. Należy wziąć pod uwagę, że firma będzie opłacać swoich specjalistów nie tylko w fazach rozwoju budowanego produktu, ale także w fazach, w których rozwój jest ograniczany — na przykład gdy użytkownicy testują MVP.

Sprawy kadrowe: Oprócz kwestii płacowych firma musi wziąć pod uwagę także kwestie kadrowe, takie jak rotacja pracowników, zarządzanie urlopami i zapewnienie przez cały czas odpowiedniej liczby programistów.

Jakość: Jakość wykonania platoformy AdTech / MarTech jest ściśle uzależniona od doświadczenia osób zatrudnionych przy projekcie.

Outsourcing i body-leasing

Firmy outsourcujące (aka body-leasing) zatrudniają wielu specjalistów AdTech/MarTech, którzy mogą być oddelegowani do pracy nad projektami klientów.

Zalety outsourcingu

Koszt: W niektórych przypadkach zatrudnienie programistów z firmy outsourcingowej może okazać się tańsze niż bezpośrednie zatrudnianie programistów. Zazwyczaj ma to miejsce w przypadku outsourcingu offshore.

Szybkość zatrudniania: Zazwyczaj firmy outsourcujące mają specjalistów dostępnych niemal od ręki.

Brak spraw kadrowych: Płacąc jedynie za czas realizacji projektu, unikasz konieczności zajmowania się sprawami kadrowymi i prawnymi – np. wizami pracowniczymi czy pozwami sądowymi.

Wady outsourcingu

Jakość: Jednym z głównych wyzwań stojących przed dostawcami, markami i agencjami jest znalezienie firm outsourcingowych posiadających wymagany zestaw umiejętności i doświadczenie w projektowaniu, rozwijaniu i utrzymywaniu technologii reklamowych i marketingowych. Ich brak doświadczenia i wiedzy na temat złożonego wewnętrznego działania ekosystemów AdTech i MarTech może poważnie wpłynąć na jakość projektu – jeśli w ogóle zostanie on wypuszczony.

Czynnik time to market: Chociaż czas potrzebny na zatrudnienie zewnętrznych programistów jest znacznie krótszy w porównaniu do zatrudniania własnych programistów lub współpracy z wyspecjalizowanym partnerem programistycznym, rzeczywisty czas potrzebny na udostępnienie platformy AdTech/MarTech początkowym użytkownikom będzie znacznie dłuższy. Dzieje się tak dlatego, że prawdopodobnie nie znajdziesz programisty posiadającego wiedzę specjalistyczną w danej dziedzinie, co oznacza, że będzie musiał się on zmierzyć się ze stromą i długą krzywą uczenia. To nie tylko wydłuża czas potrzebny na wypuszczenie platformy na rynek, ale także powoduje, że projekt może napotkać po drodze szereg poważnych problemów.

Odpowiedzialność: W przypadku dużych firm zajmujących się body leasingiem, współczynnik odpowiedzialności jest zazwyczaj znacznie niższy niż w przypadku bezpośredniego zatrudnienia programistów lub współpracy z mniejszym, wyspecjalizowanym software housem.

Wyspecjalizowany partner technologiczny

Partner technologiczny/programistyczny to firma specjalizująca się w konkretnym obszarze tworzenia oprogramowania, takim jak rozwój platform AdTech i MarTech. Zapewnia on bardzo kompetentne zespoły programistów, w tym projektantów, kierowników projektów, programistów front-end i back-end, specjalistów DevOps oraz specjalistów ds. kontroli jakości i testowania.

Zalety wyspecjalizowanych partnerów technologicznych

Jakość: Ponieważ partner technologiczny specjalizuje się w konkretnym obszarze tworzenia oprogramowania, jakość produktu będzie znacznie wyższa w porównaniu z jakością wytwarzaną przez niedoświadczonych programistów – niezależnie od tego, czy są programistami wewnętrznymi, czy zewnętrznymi. Przecież nie serwisowałbyś swojego wyczynowego supersamochodu przez niedoświadczonego mechanika w lokalnym warsztacie, prawda?

Wiedza domenowa: Jeśli musisz wyjaśniać swoim programistom, czym jest capping, co oznacza CDP i CRM lub dlaczego synchronizacja plików cookie jest ważna, to jesteś na przegranej pozycji. Znalezienie partnera AdTech/MarTech, który rozumie, jak działa branża reklamy i marketingu online, zarówno z punktu widzenia biznesowego, jak i technicznego, oznacza, że nie będziesz musiał tracić czasu na edukowanie programistów w kwestiach AdTech i MarTech.

Zasoby technologiczne: Partner technologiczny będzie dysponował wszystkimi niezbędnymi zasobami niezbędnymi do zarządzania całą techniczną stroną projektu, co oznacza, że będziesz mógł skupić się na budowaniu swojego biznesu i wdrażaniu nowych klientów.

Wady wyspecjalizowanych partnerów technologicznych

Koszt: Wyspecjalizowani partnerzy programistyczni nie będą tańsi niż większość firm outsourcingowych i mogą kosztować mniej więcej tyle samo lub nawet więcej niż zatrudnianie wewnętrznych programistów, w zależności od tego, gdzie Twoja firma ma siedzibę (duże miasto = większy koszt). Jednakże, inwestując początkowo nieco więcej, na dłuższą metę oszczędzasz dużą ilość pieniędzy, bo wypuścisz swój produkt w najkrótszym możliwym czasie i w najwyższej możliwej jakości.

Oto podsumowanie tych trzech opcji:

O Clearcode

Clearcode oferuje najwyższej jakości usługi rozwoju platform AdTech i MarTech.

Od 2009 roku, jesteśmy zaufanym partnerem dostawców rozwiązań i agencji, pomagając im projektować, budować i utrzymywać platformy RTB, programatyczne, data management i analityczne.

Czytaj dalej

NAPISALIŚMY I WYDALIŚMY KOMPENDIUM WIEDZY O ADTECHU

The AdTech Book

Dowiedz się jakie platformy, procesy i firmy tworzą świat cyfrowej reklamy.

Mike Sweeney

Head of Marketing

“The AdTech Book to rezultat naszego wieloletniego doświadczenia w projektowaniu i budowaniu technologii AdTech i MarTech dla naszych klientów.”

Sprawdź, jak możemy pomóc Ci z Twoim projektem

Umów się na rozmowę z naszymi specjalistami i dynamicznie rusz do przodu ze swoim projektem.