Kanary NEST

Platforma DSP umozliwiająca programatyczny zakup mediów – stworzona dla marketerów.

Jedną z najbardziej znaczących i wpływowych zmian w branży reklamy displayowej w ciągu ostatniego dziesięciolecia było wprowadzenie dynamicznych licytacji w modelu Real-Time Bidding (RTB). Ten złożony proces zapewnia wiele korzyści zarówno dla marketingowców jak i wydawców. Dzięki temu marketingowcy mogą kierować reklamy do właściwych odbiorców, poszerzać zasięg, budżet marketingowy i optymalizować ROI reklam. Niestety w przemyśle reklamowym brakuje przejrzystości, zwłaszcza jeśli chodzi o rzeczywisty koszt wyświetleń.
To właśnie tu przydaje się Kanary.

Kanary Nest

Znają się na tym lepiej niż ktokolwiek inny – po prostu.

Alex Wheldon, dyrektor Kanary NEST.

Cele i wyzwania

Główne wyzwanie polegało na opracowaniu platformy, która byłaby w stanie obsłużyć miliardy zapytań i wyświetlać dane w czasie rzeczywistym. Poza wyzwaniami technicznymi musieliśmy też zwrócić uwagę na aspekt wizualny i sposób prezentacji danych, który pozwoliłby na wyświetlanie ogromnych ilości danych w sposób jasny i łatwy do zrozumienia. Aby sprostać temu wyzwaniu, musieliśmy zaprojektować warstwę UX projektu i opracować taką strategię projektowania, która zapewniłaby przyjazny dla użytkownika interfejs umożliwiający użytkownikom łatwe zrozumienie wskaźników kampanii.

Budowa platformy Kanary wymagała połączenia rozwiązań technicznych z przyjaznym dla użytkownika interfejsem.

Po przeprowadzeniu analizy obecnego procesu real-time bidding i określeniu wyzwań i możliwości, stworzyliśmy listę funkcji, które zapewniłyby klientom:

Łatwo skalowalną i szybką platformę RTB

Wysoka wydajność platformy umożliwia otrzymywanie i przetwarzanie miliardów ofert dziennie na ograniczonej infrastrukturze.

Zaawansowana analityka

Przejrzystszy wgląd w szczegóły każdej kampanii, ROI i kosztów wyświetleń dzięki analityce w czasie rzeczywistym.

Zarządzanie kampaniami

Zarządzaj dowolną liczbą kampanii, testuj różne warianty i eksperymentuj z wieloma kampaniami.

Ręczna i automatyczna optymalizacja

Możliwość optymalizacji dzięki inteligentnemu systemowi zakupów.

Współdzielony inwentarz zasobów

Reklamy przechowywane są w jednym miejscu i można z nich korzystać jednocześnie.

Innowacyjny interfejs użytkownika

Umożliwiający przyszłą aktualizację i integrację z aplikacjami innych firm.

Co zrobiliśmy

Po starannym określeniu i zaplanowaniu zakresu prac nad projektem staraliśmy się stawić czoła wyzwaniom i osiągnąć założone cele projektu.

Przyjmowanie ofert

Obsługa i przetwarzanie proponowanych stawek to podstawowe funkcje platformy Kanary. Zaprojektowaliśmy architekturę systemu i skalowaliśmy ją poziomo, co pozwoliło platformie obsługiwać miliardy ofert dziennie przy wykorzystaniu ograniczonej infrastruktury.

Bid requests
Platform performance
Wydajność platformy

Opracowaliśmy backend platformy przy użyciu różnych rozwiązań i narzędzi programistycznych, m.in. Python, Twisted, Redis, Storm i innych. Takie nowoczesne i wydajne rozwiązanie umożliwia utrzymanie bardzo wysokiej wydajności platformy.

Branding, UX i UI

Frontend aplikacji zapewnia klientom wyjątkowe wrażenia użytkownika, niespotykany do tej pory w rozwiązaniach dotyczących technologii reklamowych. Zbudowaliśmy go przy użyciu kodu JavaScript z frameworkiem Knockout JS dla zapewnienia pełnej użyteczności. Elementy UX i UI tworzą rozpoznawalny wizerunek marki i tworzą prosty interfejs użytkownika, pod którym kryje się zaawansowana technologia.

W celu zapewnienia reklamodawcom dostępu do głównego inwentarza reklam displayowych oferowanego w systemie RTB, zintegrowaliśmy Kanary z AppNexus i plaftormami ad exchange wspierającymi protokoły OpenRTB, takie jak Nexage.

Jak udało nam się zrealizować projekt Kanary NEST

Jednym z głównych zadań, jakie podjęliśmy w tym projekcie, było zoptymalizowanie backendu i bazy danych. Przeprojektowaliśmy strukturę bazy danych, aby umożliwić jej skuteczniejsze działanie i przyspieszyć przetwarzanie wysyłanych przez inne witryny zapytań. Nasza wiedza w tej dziedzinie i nasze doświadczenia z podobnymi projektami pozwoliły nam zminimalizować krzywą uczenia się i skrócić czas spędzony na fazę planowaniu projektu. Pozwoliło to na rozpoczęcie procesu tworzenia aplikacji i utrzymanie szybkiego tempa w całym procesie tworzenia. Wykorzystaliśmy mongoDB na potrzeby bazy danych aplikacji, co zapewniło stabilność, niezawodność i wydajność, niezbędną do obsługi wielu funkcji i zapytań użytkowników.

How We Delivered a Successful Project to Kanary NEST

Efekt

Zbudowaliśmy projekt od podstaw i uruchomiliśmy MVP dla testerów beta. Na podstawie opinii otrzymanych od pierwszych użytkowników udało nam się udoskonalić i dalej rozwijać platformę. Platforma zaprezentowana została na konferencji TechCrunch Disrupt 2013 w Nowym Jorku i otrzymała wiele pozytywnych opinii od uczestników. W sierpniu 2014 roku Kanary NEST kupione zostało przez reklamowego giganta Gravity4.

Clearcode gets Kanary acquired by an advertising giant by building a demand-side platform (DSP).
Pobierz case study projektu Kanary

Pobierz za darmo!

Z nami osiągniesz sukces!

Potrzebujesz wykwalifikowanego zespołu programistycznego AdTech & MarTech, który zajmie się twoim projektem i poprowadzi go dalej, dokładnie tak jak chcesz? Zrób pierwszy krok. Porozmawiaj z nami.

Zgłoś się po bezpłatną wycenę