Mobile DSP, które pomaga firmom docierać do potencjalnych klientów na bazie technologii lokalizacyjnych

SITO Mobile, uznany vendor DSP, nawiązał współpracę z Clearcode, aby odblokować dostęp do większej liczby zasobów reklamowych, zoptymalizować infrastrukturę pod kątem zwiększenia dziennej liczby wyświetleń reklam i zredukować rozbieżności między innymi DSP.

Dowiedz się, przed jakimi wyzwaniami stanęliśmy, jak je rozwiązaliśmy i jakie efekty przyniosły przyniosła nasza praca.

KLIENT

Firma technologiczna

BRANŻA

Reklama programmatic

USŁUGA

AdTech

KRAJ

USA

O SITO Mobile

SITO Mobile to firma AdTech z siedzibą w Stanach Zjednoczonych, która umożliwia reklamodawcom i agencjom reklamowym prowadzenie kampanii reklamowych ukierunkowanych na lokalizację za pomocą swojej platformy DSP opartej na własnych rozwiązaniach.

Przed nawiązaniem współpracy z Clearcode, SITO Mobile miało duże doświadczenie biznesowe w branży reklamowej, ale zamierzało rozszerzyć swoją działalność na rynek online. Brakowało im jednak zespołu doświadczonych ekspertów AdTech.

Pod koniec 2013 roku SITO Mobile zwróciło się do Clearcode z prośbą o pomoc w rozwiązaniu szeregu wyzwań technicznych i biznesowych.

Najważniejsze informacje

Produkt

SITO Mobile nawiązało współpracę z Clearcode, aby zbudować i rozszerzyć zakres ich platformy mobile DSP.

Cel projektu

Celem projektu było uzyskanie dostępu do większej ilości zasobów reklamowych, zoptymalizowanie infrastruktury w celu zwiększenia liczby codziennie obsługiwanych wyświetleń oraz redukcja rozbieżności między partnerami DSP.

Co zrobiliśmy

Wdrożyliśmy szereg usług Amazon Web Services (AWS), aby poprawić stabilność DSP, wprowadzić ograniczenia cappingu oraz skrócić czas potrzebny na generowanie raportów.

Rezultat

Mobile DSP od SITO jest w stanie obsłużyć nawet 260,000 bid requestów na sekundę (queries per second, QPS).

CEL PROJEKTU

Celem projektu było uzyskanie dostępu do większej ilości zasobów reklamowych, zoptymalizowanie infrastruktury w celu zwiększenia liczby codziennie obsługiwanych wyświetleń oraz redukcja rozbieżności między partnerami DSP.

Największe wyzwania

Wyzwanie #1

Uzyskać dostęp do większej ilości zasobów reklamowych, aby pomóc reklamodawcom SITO Mobile w zwiększeniu zasięgu i efektywności prowadzonych kampanii reklamowych online.

Rozwiązanie

Zintegrowaliśmy SITO Mobile DSP z różnymi giełdami reklam i platformami SSP.

Rezultat

Teraz DSP integruje się z ponad pięcioma giełdami reklamowymi/SSP i może obsłużyć ponad 40 milionów wyświetleń dziennie.

Wyzwanie#2

Zoptymalizować infrastrukturę, aby

  • Zwiększyć liczbę bid requestóq, które DSP może obsłużyć na sekundę.
  • Wyeliminować ręczne zadania, takie jak zarządzanie wieloma bazami danych i regularne wykonywanie kopii zapasowych.
  • Ułatwić dodawanie i usuwanie instancji w zależności od zapotrzebowania i celów biznesowych.
  • Zredukować tzw. ad waste, poprawić wydajność kampanii i zoptymalizować wydatki na media poprzez dokładniejszy capping.
  • Generować raporty na podstawie śledzonych zdarzeń w sposób skuteczny i bez zbędnych opóźnień.
  • Poprawić raportowanie kampanii, uwzględniając wielowymiarowe dane.

Rozwiązanie

Aby pokonać wyzwania związane z infrastrukturą, wdrożyliśmy różnorodne usługi Amazon Web Services (AWS), w tym:

Wyzwanie #3

Zredukować robieżności dot. wyświetleń i kosztów między DSP i SSP/giełdami reklam.

Rozwiązanie

Nasz zespół współpracował bezpośrednio z różnymi giełdami reklam i dostawcami usług SSP w celu stworzenia niestandardowych mechanizmów raportowania.

Rezultat

Przed nawiązaniem współpracy z giełdami reklamowymi i SSP, rozbieżności między liczbą wyświetleń a ich ceną wynosiły blisko 50%.

Po przepracowaniu tych wyzwań z różnymi partnerami, stworzyliśmy dla SITO Mobile customowe mechanizmy raportowania, dzięki czemu udało nam się zredukować rozbieżności do około 1%.

To pozwoliło SITO Mobile zoptymalizować koszty i bezpośrednio poprawić wyniki finansowe.”

Wyzwanie #4

Poprawić stabilność platformy, utrzymywać uptime, monitorować platformę pod kątem problemów wydajnościowych oraz reagować na incydenty w odpowiednim czasie.

Rozwiązanie

Aby rozwiązań te wyzwania, zapewniliśmy SITO Mobile monitorowanie 24/7 oraz umowę SLA.

Rezultat

Nasz zespół jest w stanie natychmiast reagować na problemy wydajnościowe, dzięki monitoringowi unika potencjalnych problemów z wyprzedzeniem oraz zapewnia stabilność platformy poprzez regularne optymalizacje infrastruktury.

Najważniejsze funkcjonalności

    • Bid requesty

      DSP może obsługiwać nawet 260,000 bid requestów (queries per second, QPS).

    • Raporty

      Raporty są dostępne w ciągu 15 minut od ostatniego zdarzenia, co pozwala zespołowi SITO Mobile na dostęp do dokładnych i aktualnych danych dotyczących wydajności kampanii.

    • Frequency capping

      DSP zapewnia dokładny capping, poprze wysyłanie zapytań na poziomie użytkownika przy niskiej latencji.

    • Raporty z kampanii

      Raporty z kampanii zawierają 13 wymiarów i 27 metryk (kraj, język, typ urządzenia, geolokalizacja, etc.), dzięki czemu zespół SITO Mobile może tworzyć dokładniejsze segmenty i zwiększać skuteczność kampanii.

    • Automatyzacja

      Zautomatyzowaliśmy wiele ręcznych i powtarzalnych zadań.

    Co sprawiło, że nasza współpraca z SITO Mobile była tak dobra

    Nasze doświadczenie w rozwoju technologii reklamowych pozwoliło nam na:

    • Zrozumienie konkretnych potrzeb technicznych i biznesowych projektu — pracowaliśmy wcześniej na przy tworzeniu wielu DSP i innych platform AdTech.
    • Aktywną współpracę z innymi dostawcami technologii reklamowych i opracowanie najlepszych rozwiązań — np. mechanizmu zgłaszania rozbieżności.
    • Uniknięcie typowych pułapek i przeszkód, na jakie napotykają niedoświadczeni programiści podczas tworzenia technologii reklamowej.
    • Sugerowanie rozwiązań problemów i nowych funkcji — ponieważ doskonale znamy i rozumiemy ekosystem reklam online.

    Kompetencje w naszych zespołach deweloperskich

    Nasze zespoły zawsze są tworzone tak, aby zawierały pełny skład kompetencyjny: projektantów UX/UI i designerów, programistów frontend i backend, tech leadów, project managerów, specjalistów ds. kontroli jakości oraz DevOpsów. Ich dostępność w połączeniu z monitoringiem 24/7 i umową SLA, pozwoliła nam zająć się wszystkimi technicznymi aspektami projektu. To z kolei umożliwiło naszemu klientowi skoncentrowanie się na optymalizacji kampanii oraz obsłudze nowych reklamodawców.

    Wykorzystujemy podejście agile do budowania AdTechu

    Wykorzystujemy podejście zwinne do tworzenia technologii reklamowych: co dwa tygodnie testujemy nowe i ulepszone funkcjonalności oraz natychmiast poprawiamy działanie platformy na podstawie opinii klienta.

    Technologie, które wykorzystaliśmy

    Python

    AWS

    Rezultat

    Clearcode od kilku lat współpracuje z SITO Mobile nad tym projektem, rozwijając go oraz zapewniając długoterminowe wsparcie techniczne.

    Projekt dla SITO Mobile był jednym z największych projektów, nad którymi kiedykolwiek pracowaliśmy. Pozwolił nam zdobyć nowe doświadczenie i umiejętności w budowaniu platform DSP o dużym zasięgu oraz rozwiązywać trudne problemy techniczne.

    Sprawdź, jak możemy pomóc Ci z Twoim projektem

    Umów się na rozmowę z naszymi specjalistami i rusz do przodu ze swoim projektem