Scoping CDP dla ISOSKELE

Clearcode przeprowadził fazę scopingu MVP, aby pomóc ISOSKELE zdefiniować zakres, stos technologii i cele projektu platformy danych klientów (customer data platform, CDP)

Znając nasze wcześniejsze doświadczenia w rozwoju MarTech, ISOSKELE ponownie podjęło współpracę z Clearcode, aby stworzyć MVP dla swojej nowej platformy marketingowej – zaawansowanej platformy danych klientów (CDP).

CLIENT

Startup

BRANŻA

Reklama programatyczna

USŁUGA

AdTech

KRAJ

USA

O ISOSKELE

ISOSKELE to jedna z najbardziej znanych firm marketingu danych we Francji. Jej platformy AdTech i MarTech pozwalają reklamodawcom, agencjom i wydawcom personalizować kampanie i poprawiać konwersje w trakcie cyklu zakupowego klienta.

Firma chciała sprawdzić pomysł na swój projekt – zaawansowany system zarządzania danymi o klientach (CDP) i ze względu na nasze doświadczenie w budowaniu rozwiązań AdTech i MarTech, ISOSKELE wybrała Clearcode do scopingu MVP tego projektu.

Najważniejsze informacje

Produkt

Klient chciał zbudować zaawansowaną platformę danych klientów (CDP).

Rozwiązanie

Przeprowadziliśmy fazę scopingu MVP, aby klient mój dalej w prosty sposób rozwijać swoją platformę i ograniczyć ryzyko niepowodzenia projektu. Przygotwaliśmy także interaktywny prototyp CDP.

Cele projektu

Celem ISOSKELE było zbudowanie zaawansowanego CDP w oparciu o dobrze przygotowany scope MVP. Określiliśmy najważniejsze wymagania biznesowe i techniczne oraz przygotowaliśmy podwaliny do dalszego rozwoju produktu.

Technologie

Naszymi głównymi wyzwaniami było zdefiniowanie zakresu, ograniczenie ryzyka projektu, identyfikacja i zarządzanie niewiadomymi technicznymi i biznesowymi oraz wybór odpowiedniego tech stacku.

“Clearcode udowodniło, że jest zaufanym deweloperem. Po mistrzowsku rozwiązują problemy, reagują natychmiast i zawsze dostarczają to, na co się umawiamy.”

Mohammed Lahboub

TECHNICAL DIRECTOR & BIG DATA EXPERT

CEL PROJEKTU

Główne cele scopingu MVP to określenie i potwierdzenie najważniejszych wymagań technicznych i biznesowych projektu, opracowanie interaktywnego prototypu, przygotowanie projektu do fazy MVP oraz nawiązanie relacji między Clearcode i ISOSKELE.

Główne wyzwania

1. Określenie scopu (zakresu projektu)

Od klienta otrzymaliśmy obszerny scope początkowy. Niektóre obszary projektu były dość dokładnie nakreślone i miały wiele wymagań, a inne były prawie nieokreślone. Na tej podstawie przygotowaliśmy szacunkowy czas i koszt dostarczenia produktu, stworzyliśmy początkową road mapę i wyznaczyliśmy kamienie milowe w rozwoju projektu.

2. Zredukowanie ryzyka dotyczącego rozmiaru i zakresu projektu

Celem projektu było zbudowanie multifunkcjonalnej platformy marketingowej. Clearcode dołożył wszelkich starań, aby tak skomplikowany projekt był maksymalnie prosty w wydevelopowaniu i nie rozrastał się w niekontrolowany sposób.

3. Rozpoznanie i zarządzanie technicznych i biznesowych niewiadomych

Choć scope od klienta był duży, wciąż pojawiało się wiele pytań od strony technicznej i biznesowej. Na przykład jak różne komponenty platformy miałyby przesyłać dane między sobą, czy też jak miałyby działać konkretnie najważniejsze funkcjonalności platformy.

4. Wybór odpowiedniego tech stacku

Przy wyborze stosu technologicznego (np. języków programowania, frameworków, infrastruktury i baz danych) wzięliśmy pod uwagę wiele wymagań technicznych, np. możliwość przesyłania danych, obsługa deduplikacji profili użytkowników czy raportowanie w czasie rzeczywistym.

Główne cele scopingu MVP

    • Potwierdzenie wymagań

      Potwierdzenie głównych wymagań technicznych i biznesowych projektu.

    • Przygotowanie prototypu

      Przygotowanie interaktywnego prototypu do poprowadzenia pierwszych testów.

    • Przygotowanie do dalszego rozwoju

      Przygotowanie środowiska do dalszego rozwoju projektu.

    • Ustalenie relacji pomiędzy Clearcode i ISOSKELE

      Nawiązanie relacji pomiędzy zespołami deweloperskimi Clearcode i ISOSKELE.

    Co zrobiliśmy

    Po dokładnym zdefiniowaniu i zaplanowaniu zakresu projektu zaczęliśmy rozwiązywać problemy i realizować cele projektu.

    Rozbiliśmy wielki scope na mniejsze części

    Przeanalizowaliśmy początkowy zakres projektu i podzieliliśmy go na mniejsze, łatwiejsze do zarządzania sekcje. Wykorzystaliśmy w tym celu user stories. Ostatecznie stworzyliśmy podział na 12 komponentów i ponad 500 user stories.

    Zagregowaliśmy wymagania

    Oprócz podziału scopu na mniejsze sekcje, podzieliliśmy także projekt na mniejsze, niezależne projekty – m.in. platformę do automatyzacji marketingu, menedżera tagów i menedżera grup docelowych. Dla każdego modułu przeanalizowaliśmy priorytety, stworzyliśmy road mapę i story maps.

    Kwestionariusze i makiety

    Aby poradzić sobie z technicznymi i biznesowymi niewiadomymi, zebraliśmy kompletne informacje poprzez szczegółowe kwestionariusze; w ten sposób uporządkowaliśmy naszą i klienta wiedzę o tym, w jaki sposób interpretować różne wymagania i cele. Na tej podstawie utworzyliśmy dziennik decyzji, makiety techniczne, screen flows i proof-of-concept (POC) – wszystko po to, aby stworzyć jak najbardziej zrozumiały obraz działania różnych procesów.

    Wybór tech stacku

    Na podstawie informacji zdobytych w poprzednim kroku wybraliśmy tech stack, który spełniał wymagania i cele projektu. Stworzyliśmy także ścieżki pomiędzy różnymi komponentami, aby określić priorytety projektu.

    Co sprawiło, że nasza współpraca z ISOSKELE była udana?

    • Nasza wiedza o MarTechu okazała się nieoceniona przy rozwiązywaniu głównych problemów technicznych projektu, jak na przykład przepływy danych. To pozwoliło nam szybko przystąpić do działania i przeznaczyć czas na rozwój projektu, zamiast naukę zagadnień.
    • Nasza responsywność i proaktywność pomogły nam rozwiać wątpliwości dotyczące technicznych i biznesowych niewiadomych oraz zidentyfikować potencjalne problemy.
    • Mamy doświadczenie w zarządzaniu projektami. Dzięki niemu podzieliliśmy zadania pomiędzy członków zespołu i oddaliśmy projekt w wyznaczonym terminie. Klient nie musiał martwić się o samodzielne zarządzanie procesem.
    • Nasza praca nad scopem MVP dała solidne podwaliny do dalszego rozwoju projektu klienta i sprawiła, że wszyscy zaangażowani (zarówno po naszej stronie, jak i po stronie klienta) pracowali nad tymi samymi celami.

    Rezultat

    Dzięki dobrze przygotowanej fazie scopingu MVP klient i deweloperzy w jednakowy sposób zrozumieli założenia projektu. Komunikacja pomiędzy Clearcode i ISOSKELE była nienaganna, dzięki czemu udało nam się zminimalizować ryzyko niepowodzenia projektu. Klient mógł spokojnie przystąpić do kolejnych faz rozwoju produktu.

    Sprawdź, jak możemy pomóc Ci z Twoim projektem

    Umów się na rozmowę z naszymi specjalistami i rusz do przodu ze swoim projektem