Platforma remarketingu e-mail dla Rejoiner

Narzędzie dla e-commerce, które ponownie angażuje klientów porzucających koszyk zakupowy.

Rejoiner nawiązał współpracę z Clearcode, aby przebudować narzędzie do retargetingu e-maili i pomóc sklepom eCommerce odzyskać część utraconych potencjalnych przychodów porzucaniem koszyków.

KLIENT

Startup

BRANŻA

eCommerce

USŁUGA

MarTech

KRAJ

USA

O Rejoinerze

Rejoiner został założony w 2011 roku przez trzech przyjaciół, którzy pracując razem w firmie SaaS, odkryli, że jednym z największych problemów stojących przed wszystkimi firmami eCommerce jest porzucanie koszyków.

Szukali rozwiązania, które pomogłoby im rozwiązać ten problem, ale odkryli, że nie ma takiego rozwiązania. Dlatego postanowili zbudować Rejoiner.

Rejoiner daje możliwość odzyskania części porzucanych koszyków sklepom eCommerce. Użytkownicy mogą tworzyć spersonalizowane kampanie e-mail i wysłać je do klientów, którzy porzucili koszyk w trakcie zakupów.

Kampanie tworzone z Rejoinerem odzyskują średnio od 10% do 20% klientów, co w zależności od miesięcznego ruchu, średniej wartości zamówienia i wskaźnika porzuceń może oznaczać odzyskanie od kilku tysięcy do kilkuset tysięcy dolarów – całkiem niezły wynik jak na wysłanie kilku e-maili!

Najważniejsze informacje

Produkt

Rejoiner zaczął współpracę z Clearcode, aby przebudować narzędzie do retargetingu e-mail, aby pomóc sklepom eCommerce odzyskać część utraconych potencjalnych przychodów spowodowanych porzuconymi koszykami zakupowymi.

Cel

Po zidentyfikowaniu największych wyzwań projektu, naszą rekomendacją dla Rejoinera było zoptymalizowanie obecnej platformy, zamiast zastępowania jej nowym rozwiązaniem.

Wyzwania

Platforma miała problemy z wydajnością dot. raportowania danych; brakowało też zasobów technicznych do ulepszania, rozwijania i utrzymywania wysokiej jakości rozwiązania, które możnaby skalować w stosunku do rosnącej bazy klientów.

Rozwiązanie

Zrefaktoryzowaliśmy kod, zoptymalizowaliśmy mechanizmy wydajności platformy, zmieniliśmy schemat w bazie danych, opracowaliśmy nowe funkcje oraz kontynuowaliśmy refaktoryzację i optymalizację platformy, a także wprowadziliśmy automatyczne wypuszczanie kodu aplikacji na produkcję.

“Clearcode imponuje mi wiedzą techniczną i responsywnością na co dzień. Nie znalazłbym lepszego partnera do rozwoju.”

Mike Arsenault

CO-FOUNDER, REJOINER

CEL PROJEKTU

Po zidentyfikowaniu największych wyzwań projektu, naszą rekomendacją dla Rejoinera było zoptymalizowanie obecnej platformy, zamiast zastępowania jej nowym rozwiązaniem.

Główne wyzwania

Zespół Rejoiner zwrócił się do nas z istniejącym rozwiązaniem, które było jeszcze na wczesnym etapie rozwoju. Stawili oni czoła wielu problemom z wydajnością dotyczącą raportowania danych i brakowało im zasobów technicznych, aby rozwijać i utrzymywać wysokiej jakości rozwiązanie — ich baza klientów rosła, dlatego chcieli aby ich produkt był skalowalny.

Zidentyfikowaliśmy wyzwania i przedstawiliśmy wymagania projektu:

  1. Poprawić jakość kodu
  2. Skonfigurować automatyzację wypuszczania kodu na produkcję
  3. Zreorganizować środowisko produkcyjne
  4. Poprawić projekt platformy i schemat bazy danych
  5. Opracować nowe funkcjonalności i ulepszyć proces raportowania

Cele projektu

    • Wydajność

      Poprawić wydajność platformy, aby zwiększyć jej stabilność i umożliwić obsługę rosnącej bazy klientów.

    • Raportowanie

      Zbudować moduł raportów, który umożliwia uzytkownikom analizowanie skuteczności ich kampanii email.

    • Płatności

      Zautomatyzować proces płatności, aby zwiększyć konwersje.

    • Elastyczność

      Umożliwić użytkownikom wprowadzanie zmian w ustawieniach ich kampanii i kont.

    • Segmanetacja użytkowników

      Umożliwić użytkownikom tworzenie segmentów klientów i targetowanie kampanii na te segmenty.

    • Kampanie email

      Rozwiązać problemy z dostarczaniem kampanii (np. do spamu) i usprawnić cały proces wysyłki.

    • Narzędzie do testów A/B

      Stworzyć narzędzie do testów A/B, które umożliwi użytkownikom wybranie najskuteczniejszego wariantu kampanii.

    Rozwiązanie

    Po potwierdzeniu celów projektu, zespół Clearcode przystąpił do wprowadzenia zmian na platformie i opracowania nowych funkcjonalności.

    Oto nad czym pracowaliśmy i jakie efekty osiągnęliśmy:

    Refaktoryzacja kodu

    Praca z kodem jest teraz znacznie łatwiejsza, platforma działa lepiej i łatwiej jest przeprowadzać testy na kodzie.

    Optymalizacja platformy

    Zwiększyliśmy stabilność platformy.

    Zmiana schematu w bazie danych

    Przyspieszyliśmy obsługę zapytań oraz możliwość pobierania danych z bazy przez platformę, co przełożyło się na szybsze wyświetlanie raportów i natychmiastowy dostęp użytkowników do analiz kampani.

    Nowe funkcjonalności i dalsza refaktoryzacja i optymalizacja platformy

    Platformę można teraz łątwo rozbudowywać, a dodawanie nowych fukncjonalności jest łatwiejsze i obarczone mniejszym ryzykiem niż kiedykolwiek wcześniej.

    Automatyczne wypychanie kodu

    Wyeliminowano powtarzające się wdrożenia, co oszczędza czas, zmniejsza błędy wdrożenia i pozwala programistom częściej publikować nowe funkcje. Dzięki wprowadzeniu automatycznego wypychania kodu udało nam się skrócić czas wdrożenia z 30-60 minut do kilku minut, a nawet kilku sekund, w zależności od zmiany.

    Konfiguracja serwera continuous integration (CI)

    Stworzyliśmy osobne środowisko testowe, aby nie wprowadzać nieprzetestowanych zmian do środowiska lokalnego. Dzięki temu zaoszczędziliśmy czas na testowaniu kodu, uniknęliśmy niszczenia istniejącej logiki platformy, wykrywaliśmy i naprawialiśmy błędy znacznie wcześniej oraz wypuszczaliśmy nowe fragmenty kodu kompatybilne z resztą kodu źródłowego.

    Redesign infrastruktury i migracja do innego dostawcy usług hostingowych

    Zbudowaliśmy ulepszoną infrastrukturę platformy i opracowaliśmy jej inną organizację w środowisku stagingowym. Główną zmianą było wprowadzenie replikacji baz danych, co z kolei spowodowało redundancję. Główną zmianą było wprowadzenie replikacji bazy danych, co stworzyło redundancję. Oznacza to, że w przypadku awarii głównej bazy danych możemy skorzystać z alternatywnej bazy danych, co zwiększa dostępność platformy.

    Zautomatyzowany proces rozliczeń

    Wyeliminowaliśmy manualne rozliczenia. Teraz użytkownik jest rozliczany automatycznie, co pozwala mu zaoszczędzić mnóstwo czasu.

    Jak dostarczyliśmy projekt Rejoiner

    Kluczem do udanego projektu jest często połączenie wiedzy technicznej, umiejętności, doświadczenia i umiejętności miękkich (takich jak komunikacja, zaufanie i wzajemne zaangażowanie w osiągnięcie sukcesu).

    Oto trzy główne obszary, które pozwoliły nam dostarczyć Rejoinerowi udany projekt:

    Ścisła współpraca z zespołem Rejoinera

    Jako partner technologiczny Rejoinera, nawiązaliśmy mocną więź, budując wspólnie świetny zespół.

    • Przez cały czas byliśmy transparentni z Rejoinerem pod względem komunikacji i postępu w projekcie i zachęcaliśmy zespół klienta do angażowania się w projekt.
    • Prowadziliśmy otwartą komunikację i szybko udzielaliśmy odpowiedzi na pytania Rejoinera.

    Nasze doświadczenie w budowaniu platform analitycznych

    Zrealizowaliśmy dla Rejoinera projekt z obszaru naszej ekspertyzy, co przełożyło się na ich sukces. Nasze doświadczenie umożliwiło nam:

    • Łatwo rozwiązywać problemy, z którymi spotkaliśmy się już w przeszłości.
    • Rozwijać platformę Rejoinera szybciej dzięki dopasowaniu naszych kompetencji do wymagań projektu.
    • Szybko zrozumieć wymagania projektu i jego ograniczenia, dzięki czemu dynamicznie wystartowaliśmy z pracą nad projektem, a faza rozwoju była ekspresowa.

    Proaktywne i zwinne podejście do tworzenia oprogramowania

    Wykorzystujemy metodologię agile w tworzeniu software’u, dzięki czemu:

    • Identyfikujemy potencjalne przeszkody na wczesnym etapie i szybko znajdujemy dla nich rozwiązanie lub możemy ich całkowicie uniknąć.
    • Szybko poprawiamy podejście do rozwoju projektu, kiedy widzimy szansę na wprowadzenie korzystnych rozwiązań.
    • Sugerujemy najlepsze rozwiązania, dzięki którym klient osiąga najlepsze wyniki.

    Rezultat

    Do tej pory klienci Rejoiner wygenerowali ponad 56 milionów dolarów przychodów.

    Rejoiner przyciągnął najbardziej znane marki, np. MasterCard, Hallmark, Dreamworld, AMF Bowling, Liftopia czy VTech.

    Sprawdź, jak możemy pomóc Ci z Twoim projektem

    Umów się na rozmowę z naszymi specjalistami i rusz do przodu ze swoim projektem