Jeśli masz pytania o projekt Adloox, napisz do nas!
Redesign platformy weryfikacji i pomiaru danych
Adloox wszedł we współpracę z Clearcode, aby całkowicie przeprojektować platformę weryfikacji i pomiaru danych z reklam. Celem projektu było zapewnienie klientom Adloox najlepszego w swojej klasie narzędzia z ultraszczegółowym interfejsem i maksymalnie elastycznymi pomiarami.
Klikając w poniższy link przeniesiesz się do pełnego case study (w języku angielskim) Adloox, z którego dowiesz się o szczegółach redesignu platformy.
KLIENT
Firma technologiczna
BRANŻA
Reklama programmatic
USŁUGA
AdTech
KRAJ
Francja
O Adloox
Adloox to niezależna europejska platforma AdTech do weryfikacji reklam i analizowania kampanii reklamowych.
Od 2009 roku Adloox rozwija własną technologię, aby chronić reklamodawców, agencje i inne podmioty rynkowe przed oszustwami reklamowymi, jednocześnie dbając o to, żeby reklamy były dostarczane w bezpiecznym środowisku.
Adloox jest zintegrowany z wiodącymi SSP, w tym z Google Display & Video 360 (DV360), Xandr, Adform i innymi.
Dzięki transparentnym i szczegółowym danym, Adloox umożliwia swoim klientom optymalizację budżetów reklamowych i maksymalizację wartości inwestycji w reklamę cyfrową.
Adloox podlega wymaganiom regulacyjnym od Media Rating Council (MRC). Co roku firma przeprowadza wnikliwą kontrolę, aby zapewnić, że jej metody pomiaru i przetwarzania danych pozostają zgodne z specyfikacjami MRC i obowiązującymi standardami branżowymi.
Najważniejsze informacje
Produkt
Adloox nawiązał współpracę z firmą Clearcode przeprojektować UI do weryfikacji reklam i pomiarów skuteczności kampanii.
Rozwiązanie
Rozwiązanie Adloox integruje się z najważniejszymi DSP, SSP i serwerami reklam, aby dostarczyć reklamodawcom, agencjom i wydawcom szczegółowe raporty z kampanii programmatic.
Kluczowe elementy
Moduł raportowania składa się z różnych komponentów, w tym strony głównej z panelami – raportowanie, wyświetlanie, brand safety & suitability, filtrowanie ruchu i geografia – narzędzia do dostosowywania raportów dla użytkowników oraz narzędzia do zarządzania kontem i dostępem.
Rozwój
Nasze prace polegały głównie na stworzeniu systemu API, który łączy się z magazynem danych Google Cloud Platform BigQuery, aby zasilać interfejs użytkownika ogromną ilością danych przetwarzanych przez Adloox (ponad 500 milionów codziennie śledzonych reklam).
“Chcieliśmy skoncentrować się na naszej własnej technologii, dlatego chcieliśmy, żeby interface przeprojektowała firma Clearcode, co też zrobili wspaniale, zapewniając również aktywną i długofalową pomoc.”
Léo Boukou-Poba
HEAD OF DATA & COMPLIANCE, ADLOOX
CEL PROJEKTU
Firma Adloox chciała z Clearcodem przeprojektować platformę weryfikacji i pomiaru danych, tworząc produkt najlepszej jakości, który dostarcza szczegółowych informacji i jest maksymalnie elastyczny dla klientów.
Co zrobiliśmy
To przedsięwzięcie łączyło wiedzę firmy Adloox z zakresu weryfikacji reklam z naszą ekspertyzą w dziedzinie rozwoju technologii programmatic i UI/UX. Mieliśmy stworzyć zmodernizowaną wydajną platformę AdTech, spełniającą wszystkie standardy branżowe, oraz interfejs, który uwydatnia główne funkcje Adloox.
Programiści Adloox i Clearcode przenieśli platformy Adloox do Google Cloud Platform (GCP). Dzięki temu (i redesignowi), Adloox może teraz dostarczać bardziej wnikliwe informacje do raportów; zaoszczędzili też czas potrzebny na zarządzanie infrastrukturą.
Cały projekt został zrealizowany z szczególnym uwzględnieniem komunikacji między częścią backendową a frontendową produktu, a także wyświetlania danych na interfejsie użytkownika.
Jak pracowaliśmy nad projektem
Scoping MVP
Pracę rozpoczęliśmy od ustalania zakresu projektu i jego zaplanowania, identyfikacji wyzwań, wybrania kluczowych funkcjonalności i wybrania stos technologicznego.
Projekt prowadziliśmy w 2-tygodniowych sprintach, dostosowanych do potrzeb zespołu Adloox.
Dzięki temu byliśmy w stanie nadawać kontekst kolejnym funkcjonalnościom i iterować je, sprawnie realizując projekt. Pierwszym ważnym krokiem było zorganizowanie wspólnych warsztatów, gdzie nakreśliliśmy projekt nowego interfejsu.
To pozwoliło nam stworzyć pełny szkic i uzupełnić go o wymagane funkcjonalności.
Po zatwierdzeniu ostatecznego projektu przez Adloox przeszliśmy do fazy rozwoju MVP.
Faza rozwoju MVP
Podczas fazy rozwoju MVP skupiliśmy się na budowie frontendu (interfejsu użytkownika) dla panelu raportowego zgodnego z projektami i funkcjonalnościami platformy oraz na stworzeniu połączenia między częścią frontendową a backendową platformy.
Aby praca była sprawna i szybka, ściśle współpracowaliśmy z Adloox, a projekt nowego panelu z raportami dopasowaliśmy do istniejących bibliotek frontendowych.
Równolegle rozpoczęła się integracja frontendu i backendu poprzez stworzenie systemu API połączonego z BigQuery, co pozwoliło firmie Adloox dostosować swoją technologię i stos danych do nowego interfejsu.
Podczas gdy Adloox dostosowywało część backendową, my rozwijaliśmy frontend i dostarczaliśmy kluczowe informacje inżynierom Adloox w celu poprawy komunikacji między frontendem a backendem.
Aby zminimalizować koszty infrastruktury, unikaliśmy dodawania dodatkowych usług.
Przez całą fazę rozwoju MVP słuchaliśmy feedbacku od Adloox. Oba zespoły regularnie monitorowały postęp projektu, aby zapewnić, że przebiega zgodnie z harmonogramem i w ramach budżetu.
Rezultat
Nadaliśmy produktowi kształt i zbudowaliśmy go w ramach ustalonego terminu, co pozwoliło Adloox z sukcesem wprowadzić nowy interfejs na początku 2022 roku.
Po testach MVP i otrzymaniu feedbacku, mogliśmy dodać do platformy nowe funkcjonalności.
Oprócz dostarczenia UI, zaprojektowaliśmy i zbudowaliśmy platformę z myślą o przyszłości, co oznacza, że zespół Adloox może łatwo i niezależnie wprowadzać zmiany.
Końcowy produkt jest czytelny, bardzo łatwy w obsłudze i zawsze aktualny.