SSP, giełda reklam i adapter Prebid

FatTail nawiązał współpracę z Clearcode w celu zaprojektowania i zbudowania rozwiązania AdBookPSP — pierwszego SSP zaprojektowanego specjalnie dla transakcji automatycznych typu deal-based.

Pod poniższym linkiem znajdziesz szczegółowy opis case study oraz tego, jak przebiegała nasza współpraca z klientem.

KLIENT

Firma technologiczna

BRANŻA

Reklama programatyczna

USŁUGA

AdTech i programatyczna

KRAJ

USA

O projekcie

FatTail rozpoczął współpracę z Clearcode, aby połączyć ich ekspertyzę w zakresie bezpośrednich transakcji deal-based, istniejące SSP (AdBook+) oraz AdTechową wiedzę i doświadczenie Clearcodu, aby stworzyć premium supply platform (PSP).

Ta platforma to AdBookPSP i służy do transakcji programatycznych ID-based.

Wierzymy, że to rozwiązanie pojawiło się w doskonałym czasie na rynku, ponieważ przez coraz większe obostrzenia prywatności zwiększa się popyt na transakcje bezpośrednie z wydawcami premium.

Najważniejsze informacje

Produkt

W połączeniu z platformą AdBook+ FatTail, rozwiązanie AdBookPSP stanowi pierwszą platformę SSP zaprojektowaną specjalnie dla programatycznych transakcji deal-based.

Rozwiązanie

Rozwiązanie obejmowało przygotowanie różnych komponentów: giełdę reklam, oficjalny adapter Prebid FatTail, środowisko testowe do symulacji biznesowych, moduł raportowania, customowy JavaScript oraz integracje z DSP, Google Ad Manager i platformą AdBook+ FatTail.

Główne wyzwania

Głównym wyzwaniem było dostosowanie adaptera Prebid do wysyłania wszystkich ofert DSP do Google Ad Manager zamiast domyślnego ustawienia 3 oraz nauka procesu integracji z Google Ad Manager.

Technologie

Główne technologie, których użyliśmy, to Node.js, Nest.js, GO, React.js, Material UI, Azure (DataBricks i Blob), Kubernetes, Terraform i Grafana.

“Wybraliśmy Clearcode ze względu na ich doświadczenie z technologią header bidding i ich ekspertyza okazała się bardzo cenna przy implementacji naszego systemu.”

Gerry Bates

CTO, FATTAIL

CEL PROJEKTU

FatTail i Clearcode połączyły siły, aby zbudować premium supply platform (PSP).

Główne wyzwania

Dostosowanie adaptera Prebid

Największym wyzwaniem było dostosowanie adaptera Prebid do wysyłania wszystkich ofert z DSP do GAM zamiast domyślnego ustawienia 3.

Zmieniliśmy ciąg znaków, aby uwzględniał wszystkie oferty z DSP. Dostosowanie oficjalnego adaptera Prebid FatTail w taki sposób, aby zintegrować się z GAM, również było wyzwaniem.

Stworzyliśmy każdy line item osobno dla procesowania aukcji prywatnych, co wymagało od nas dużej ilości pracy ręcznej. My zrobiliśmy to manulanie, ale AdBook+ automatyzuje ten proces w czasie rzeczywistym. Całość naszej pracy w tym zakresie była warunkowana tym, w jaki sposób Prebid jest zintegrowany z serwerem reklam GAM przy obsłudze automatycznych transakcji.

Nauka konfigurowania Google Ad Manager

Nauczyliśmy się jak zintegrować się z GAM i konfigurować oraz dopasować pary klucz-wartość, takie jak line items.

Co zrobiliśmy

    • Giełda reklam

      Zaprojektowaliśmy i zbudowaliśmy AdBookPSP (giełdę reklam).

    • Dane z PMPs

      Pozyskane dane dotyczące transakcji z AdBook+

    • Adapter Prebid

      Zbudowaliśmy oficjalny adapter Prebid FatTail.

    • Środowisko testowe

      Zbudowaliśmy środowisko do testów biznesowych.

    • Integracje

      Skonfigurowaliśmy integracje z EngageBDR i RTBiQ.

    • Usługi raportowania

      Zbudowaliśmy moduł raportowania.

    • Logika decyzyjna

      Opracowaliśmy JavaScript i logikę stojącą za wyświetlaniem reklam na podstawie zwycięskich ofert.

    Kluczowe komponenty

    AdBookPSP

    AdBookPSP to giełda, w której impresje z adaptera Prebid są dopasowywane do deali z AdBook+ i przekazywane jako bid requesty do zintegrowanych DSP. Następnie giełda przetwarza odpowiedzi i przesyła je za pomocą Prebid do GAM.

    W tradycyjnej konfiguracji, SSP wysyła bid requesty, odbywa się aukcja, a następnie wybierana jest zwycięska oferta. W przypadku platformy AdBookPSP FatTail dopuszczane są różne rodzaje deali, w tym programmatic guaranteed, preferred deal oraz private action deals – wszystkie rywalizujące na otwartym rynku programmatic i direct deals na serwerze reklam wydawcy.

    To wszystko powodowało złożoność procesu przekazywania danych z powrotem do Prebid i GAM, a także w pobieraniu zwycięskiej reklamy (downstream) z jednej z dowolnych ofert (upstream). Wyzwaniem było przetwarzanie odpowiedzi na oferty i wysyłanie partii sygnałów, które odpowiednio odzwierciedlają zaangażowanie popytu w ramach wielu umów do GAM w celu podjęcia ostatecznej decyzji.

    Rozwiązaliśmy to wyzwanie, biorąc instrukcje umów z AdBook+, przeprowadzając procesowanie w czasie rzeczywistym, integrując się z DSP, dokonując decyzji, a następnie ułatwiając przetwarzanie post-RTB.

    Prebid

    Domyślnie Prebid zbiera tylko najwyższą ofertę od zintegrowanych SSP.

    Ponieważ AdBookPSP obsługuje wiele różnych transakcji jednocześnie i o różnych poziomach priorytetu, proces rozliczania aukcji nie może odbywać się wyłącznie na podstawie ceny. Po przetworzeniu odpowiedzi na oferty, AdBookPSP musi przesyłać sygnały do GAM odzwierciedlające popyt z DSP w celu podjęcia ostatecznej decyzji.

    Wyzwaniem stało się więc zrozumienie, jak AdBookPSP działa przez Prebid jako warstwa header bidding, aby dostarczyć te sygnały do GAM.

    Zrobiliśmy research i opracowaliśmy odpowiednią strategię sygnalizacji klucz-wartość i wykorzystaliśmy metodę „sendAllBids” w Prebid do przesyłania wszystkich istotnych ofert z różnych deali do GAM.

    Środowisko testowe

    Zbudowaliśmy “the programmatic lab environment” do testów biznesowych i wydajności.

    FatTail może skonfigurować te same komponenty, jakie ma w środowisku produkcyjnym, ale z imitacjami DSP i stron www.

    FatTail może także tworzyć własne pliki deali, scenariusze i przesyłać reklamy – tak, jak gdyby było to prawdziwe środowisko.

    Aukcja prywatna (private marketplace)

    Stworzenie tego komponentu było bardzo podobne do przygotowanego przez nas wcześniej set upu programmatic guarantee. Tę aukcję przygotowaliśmy tak, aby wysyłana była tylko najwyższa oferta spośród wszystkich deali.

    Usługi raportowania

    Moduł raportowania działa poprzez API. Nie tworzyliśmy interfejsu użytkownika, a wystawiliśmy endpoint. W przyszłości moduł będzie integrowany z AdBook+.

    Opinia FatTail o naszej współpracy

    FatTail zaangażował Clearcode do wdrożenia nowego komponentu w naszym systemie AdBook+ — AdBook Premium Supply Platform (AdBookPSP). Wybraliśmy Clearcode ze względu na ich doświadczenie w technologii header biddingu i cenną dla nas wiedzę. Clearcode ma doskonale zorganizowany proces discovery, który ułatwia współpracę przy projekcie.

    Współpraca z zespołem na etapie wdrożenia była łatwa i jesteśmy zadowoleni z dostarczonych rozwiązań pod względem wydajności, skalowalności i długoterminowego utrzymania systemu. Po ukończeniu projektu zespół Clearcode dostarczył firmie FatTail całą niezbędną dokumentację dotyczącą wszystkich aspektów systemu i odpowiadał na pytania związane z uruchomieniem systemu.

    Współpraca z zespołem Clearcode była przyjemnością i nie możemy się doczekać kolejnego wspólnego projektu.

    Gerry Bates, CTO at FatTail

    Technologie, które wykorzystaliśmy

    NodeJS

    GO

    Azure

    Terraform

    React

    NestJS

    Grafana

    Material UI

    Rezultat

    Zbudowaliśmy platformę AdBookPSP i przekazaliśmy projekt FatTail, aby mogli przetestować ją z klientami.

    Nadal zapewniamy FatTail wsparcie i utrzymanie platformy, a także prowadzimy z nimi kolejne projekty.

    Sprawdź, jak możemy pomóc Ci z Twoim projektem

    Umów się na rozmowę z naszymi specjalistami i rusz do przodu ze swoim projektem