Platforma analityki telewizyjnej i atrybucji dla Clarivoy

Rewolucyjny sposób pomiaru wpływu reklamy telewizyjnej na ruch na stronie i konwersję.

W 2012 roku pewna agencja medialna zapytała Steve’s White’a, prezesa Clarivoy, czy firma mogłaby rozwiązać problem dla jednego z najlepszych klientów agencji.

Zadanie: zmierzyć skuteczność zbliżającej się krajowej kampanii telewizyjnej.

Wykorzystując swoją kreatywność i ponad 15-letnie doświadczenie w marketingu cyfrowym, White podjął wyzwanie. 

Clarivoy starał się stworzyć platformę analityczną, która w szybki sposób dostarczyłaby reklamodawcom i agencjom szczegółowych danych na temat telewizyjnych kampanii reklamowych, analizując wpływ reklamy telewizyjnej na ruch na stronie i konwersję.

Gdy zespół Clarivoy nawiązał kontakt z Clearcode, mieli już platformę alfa, ale brakowało odpowiedniego partnera technologicznego, aby kontynuować rozwój swojej platformy..

Dodatkowo na dostarczenie działającej wersji MVP Clearcode otrzymało bardzo ścisłe i niezmienne ramy czasowe, ponieważ klient Clarivoy chciał wykorzystać produkt do swojej nadchodzącej wielomilionowej kampanii reklamowej telewizji.

KLIENT

Startup

BRANŻA

Reklama programmatic

USŁUGA

AdTech

KRAJ

USA

O Clarivoy

W 2012 roku agencja medialna zapytała CEO Clarivoy, Steve’a White’a, czy mógłby rozwiązać problem jednego z najważniejszych klientów agencji. Zadanie: zmierzyć skuteczność zbliżającej się ogólnopolskiej kampanii medialnej w telewizji.

Wykorzystując swoją kreatywność i ponad 15-letnie doświadczenie w marketingu cyfrowym, White podjął wyzwanie. Celem Clarivoy było stworzenie platformy analitycznej, która zapewniałaby reklamodawcom i agencjom wyniki już następnego dnia oraz dogłębny wgląd w ich telewizyjne kampanie reklamowe, poprzez badanie wpływu ich reklam telewizyjnych na ruch w witrynie i konwersje.

Najważniejsze informacje

Cel

Clarivoy chciało zbudować platformę, która pomogłaby jej klientom zmierzyć wpływ ich telewizyjnych kampanii reklamowych na sprzedaż.

Rozwiązanie

Zaprojektowaliśmy i zbudowaliśmy platformę SaaS o nazwie TV Analytics™, która dostarcza reklamodawcom i agencjom szczegółowe raporty z telewizyjnych kampanii reklamowych już następnego dnia.

Gromadzenie danych

Połączyliśmy zewnętrzne interfejsy API i customową aplikację, aby umożliwić gromadzenie, raportowanie i wyświetlanie danych analitycznych.

Atrybucja

Do zbierania danych wykorzystaliśmy platformę analityczną Piwik, którą rozszerzyliśmy o autorskie wtyczki obsługujące komponent atrybucji.

Byłem pod ogromnym wrażeniem tego, jak wyglądała współpraca z Clearcode. Tak naprawdę czułem się częścią zespołu. Nasza współpraca odbyła się bez zarzutu, a różnica stref czasowych nie stanowiła najmniejszego problemu.

Steve White

CEO, CLARIVOY

CEL PROJEKTU

Celem Clarivoy było stworzenie platformy analitycznej, która zapewniałaby reklamodawcom i agencjom wyniki już następnego dnia oraz dogłębny wgląd w ich telewizyjne kampanie reklamowe, poprzez badanie wpływu ich reklam telewizyjnych na ruch w witrynie i konwersje.

TV Analytics™

Zbudowaliśmy platformę Software-as-a-Service (SaaS) o nazwie TV Analytics™, aby umożliwić klientom Clarivoy mierzenie wyników ich reklam telewizyjnych.

Dzięki naszemu ogromnemu doświadczeniu w analityce internetowej i sukcesom w tworzeniu skalowalnych aplikacji SaaS klasy korporacyjnej szybko zrozumieliśmy cel i zadanie platformy, wąsko zdefiniowaliśmy podstawowe wyzwania i szybko dostarczyliśmy produkt.

Co zrobiliśmy

W pracach nad projektem wykorzystaliśmy istniejącą platformę analityki internetowej Piwik na potrzeby zbierania danych i zbudowaliśmy platformę TV Analytics™. W platformie TV Analytics™ zintegrowaliśmy również [iD], technologię śledzenia plików cookie firmy Clarivoy. Na TV Analytics™ złożyły się dwa komponenty:

Zbieranie danych telewizyjnych

Ta część platformy była najbardziej złożona, ponieważ wymagała agregacji, atrybucji i wyświetlania ogromnej ilości danych z szerokiego wachlarza źródeł telewizyjnych, w tym różnych sieci, programów, systemów (nadawania lokalnego i kablowego), czasu nadawania, i lokalizacji nadawania. Końcowe rozwiązanie to połączenie integracji z zewnętrznymi interfejsami API i autorskiej aplikacji do automatycznego i ciągłego śledzenia, archiwizacji, atrybucji i raportowania.

Atrybucja

Na potrzeby gromadzenia danych wykorzystaliśmy platformę analityczną Piwik, którą rozszerzyliśmy o autorskie wtyczki. W rezultaci powstało stabilne i wydajne rozwiązanie rozwiązujące problemy związane z atrybucją. Udało nam się nie tylko zbierać dane ze źródeł telewizyjnych i witryn internetowych, ale także dodać do platformy inne dane (np. różne strefy czasowe w Stanach Zjednoczonych). Zebrane dane wykorzystywane były do modelowania atrybucji, przesyłane do Clarivoy TV Analytics™, a następnie wyświetlane na platformie. W ten sposób zestawiliśmy dane ze źródeł telewizyjnych i sieci Web, co pozwoliło nam stworzyć odpowiednie połączenia.

Wyświetlanie danych – Optymalizacja UX i UI

Pierwszym krokiem w procesie projektowania było stworzenie wizji platformy, która obracałaby się wokół użytkownika końcowego. Wizja ta służyła jako podstawa dla MVP i punkt wyjścia do kolejnych etapów. Zastosowaliśmy szereg rozwiązań projektowych UX/UI dla czytelniejszej prezentacji tabel, wykresów, danych i raportów. Prostota była punktem odniesienia w całym procesie projektowania, ponieważ wiedzieliśmy, że wynik końcowy musi funkcjonować jako samodzielny produkt, a jego obsługa nie powinna wymagać wcześniejszej wiedzy na temat analityki internetowej ani korzystania z pomocy technicznej.

Rezultat

Clearcode stworzyło platformę, która gromadzi, tworzy atrybucję, oblicza i agreguje wszystkie informacje z platformy telewizyjnej. Platforma Clarivoy TV Analytics™ nie tylko prezentuje i raportuje niezbędne informacje, ale również radzi sobie z setkami tysięcy odwiedzin witryny dziennie. Wszystkie te informacje dostępne są dla klientów Clarivoy za pośrednictwem wizualnie estetycznej platformy, która tworzy rozpoznawalny wizerunek marki i poprawia doświadczenie użytkowników.

Kluczem do naszego sukcesu z Clarivoy były bliskie relacje z firmą od początku współpracy do ukończenia projektu. Nasze szybkie podejście do tworzenia oprogramowania okazało się nieocenionym atutem, ponieważ niezbędna okazała się zmiana kierunku projektu.

Nasz zespół charakteryzuje kompleksowe podejście do procesu tworzenia oprogramowania i rozwoju aplikacji – projektowanie UX / UI, frontend i backend, testy Q&A oraz monitorowanie systemu – jest niezrównany pod względem wiedzy i profesjonalizmu.

Sprawdź, jak możemy pomóc Ci z Twoim projektem

Umów się na rozmowę z naszymi specjalistami i rusz do przodu ze swoim projektem