Clarivoy

Rewolucyjny sposób pomiaru wpływu reklamy telewizyjnej na ruch na stronie i konwersję.

W 2012 roku pewna agencja medialna zapytała Steve's White'a, prezesa Clarivoy, czy firma mogłaby rozwiązać problem dla jednego z najlepszych klientów agencji. Zadanie: zmierzyć skuteczność zbliżającej się krajowej kampanii telewizyjnej. Wykorzystując swoją kreatywność i ponad 15-letnie doświadczenie w marketingu cyfrowym, White podjął wyzwanie. Clarivoy starał się stworzyć platformę analityczną, która w szybki sposób dostarczyłaby reklamodawcom i agencjom szczegółowych danych na temat telewizyjnych kampanii reklamowych, analizując wpływ reklamy telewizyjnej na ruch na stronie i konwersję.

Gdy zespół Clarivoy nawiązał kontakt z Clearcode, mieli już platformę alfa, ale brakowało odpowiedniego partnera technologicznego, aby kontynuować rozwój swojej platformy. Dodatkowo na dostarczenie działającej wersji MVP Clearcode otrzymało bardzo ścisłe i niezmienne ramy czasowe, ponieważ klient Clarivoy chciał wykorzystać produkt do swojej nadchodzącej wielomilionowej kampanii reklamowej telewizji.

Clarivoy

Byłem pod ogromnym wrażeniem tego, jak wyglądała współpraca z Clearcode. Tak naprawdę czułem się częścią zespołu. Nasza współpraca odbyła się bez zarzutu, a różnica stref czasowych nie stanowiła najmniejszego problemu.

Clarivoy

Steve White, prezes Clarivoy

Rozwiązanie wkrótce przekształciło się w platformę Software-as-a-Service o nazwie TV Analytics™.

Dzięki naszemu wieloletniemu doświadczeniu w dziedzinie analityki internetowej i osiągnięciom w opracowywaniu skalowalnych aplikacji SaaS klasy enterprise szybko zdefiniowaliśmy cele platformy oraz precyzyjnie określiliśmy jej główne wyzwania, po czym w krótkim czasie dostarczyliśmy klientowi platformę analityczną SaaS klasy enterprise.

Co zrobiliśmy

W pracach nad projektem wykorzystaliśmy istniejącą platformę analityki internetowej Piwik na potrzeby zbierania danych i zbudowaliśmy platformę TV Analytics™. W platformie TV Analytics™ zintegrowaliśmy również [iD], technologię śledzenia plików cookie firmy Clarivoy. Na TV Analytics™ złożyły się dwa komponenty:

TV Analytics
Zbieranie danych telewizyjnych

Ta część platformy była najbardziej złożona, ponieważ wymagała agregacji, atrybucji i wyświetlania ogromnej ilości danych z szerokiego wachlarza źródeł telewizyjnych, w tym różnych sieci, programów, systemów (nadawania lokalnego i kablowego), czasu nadawania, i lokalizacji nadawania. Końcowe rozwiązanie to połączenie integracji z zewnętrznymi interfejsami API i autorskiej aplikacji do automatycznego i ciągłego śledzenia, archiwizacji, atrybucji i raportowania.

Atrybucja

Na potrzeby gromadzenia danych wykorzystaliśmy platformę analityczną Piwik, którą rozszerzyliśmy o autorskie wtyczki. W rezultaci powstało stabilne i wydajne rozwiązanie rozwiązujące problemy związane z atrybucją. Udało nam się nie tylko zbierać dane ze źródeł telewizyjnych i witryn internetowych, ale także dodać do platformy inne dane (np. różne strefy czasowe w Stanach Zjednoczonych). Zebrane dane wykorzystywane były do modelowania atrybucji, przesyłane do Clarivoy TV Analytics™, a następnie wyświetlane na platformie. W ten sposób zestawiliśmy dane ze źródeł telewizyjnych i sieci Web, co pozwoliło nam stworzyć odpowiednie połączenia.

Wyświetlanie danych – Optymalizacja UX i UI

Pierwszym krokiem w procesie projektowania było stworzenie wizji platformy, która obracałaby się wokół użytkownika końcowego. Wizja ta służyła jako podstawa dla MVP i punkt wyjścia do kolejnych etapów. Zastosowaliśmy szereg rozwiązań projektowych UX/UI dla czytelniejszej prezentacji tabel, wykresów, danych i raportów. Prostota była punktem odniesienia w całym procesie projektowania, ponieważ wiedzieliśmy, że wynik końcowy musi funkcjonować jako samodzielny produkt, a jego obsługa nie powinna wymagać wcześniejszej wiedzy na temat analityki internetowej ani korzystania z pomocy technicznej.

Clarivoy Dashboard

Pobierz case study projektu Clarivoy

aby dowiedzieć się, jakie funkcje zbudowaliśmy dla firmy Clarivoy jak skutecznie osiągnęliśmy sukces, oraz jakie były wyniki projektu.

Download for free!

Results

Clearcode stworzyło platformę, która gromadzi, tworzy atrybucję, oblicza i agreguje wszystkie informacje z platformy telewizyjnej. Platforma Clarivoy TV Analytics™ nie tylko prezentuje i raportuje niezbędne informacje, ale również radzi sobie z setkami tysięcy odwiedzin witryny dziennie. Wszystkie te informacje dostępne są dla klientów Clarivoy za pośrednictwem wizualnie estetycznej platformy, która tworzy rozpoznawalny wizerunek marki i poprawia doświadczenie użytkowników.
Kluczem do naszego sukcesu z Clarivoy były bliskie relacje z firmą od początku współpracy do ukończenia projektu. Nasze szybkie podejście do tworzenia oprogramowania okazało się nieocenionym atutem, ponieważ niezbędna okazała się zmiana kierunku projektu.

Nasz zespół charakteryzuje kompleksowe podejście do procesu tworzenia oprogramowania i rozwoju aplikacji – projektowanie UX / UI, frontend i backend, testy Q&A oraz monitorowanie systemu – jest niezrównany pod względem wiedzy i profesjonalizmu.

Z nami do celu!

Potrzebujesz wykwalifikowanego zespołu programistycznego AdTech & MarTech, który zajmie się twoim projektem i poprowadzi go dalej, dokładnie tak jak chcesz? Zrób pierwszy krok. Porozmawiaj z nami.

Get a free quote