AddShoppers

Aplikacje do marketingu społecznościowego dla sprzedawców

Social media, które początkowo pomagały łączyć ludzi, dziś stały się potężnym narzędziem dla firm B2B i B2C. Pomimo swojej rosnącej popularności zarówno wśród osób fizycznych jak i firm, jest to wciąż jeden z najtrudniejszych kanałów pod względem pomiaru przychodów online. Wszystko to zmieniło się z chwilą, gdy aplikacja AddShoppers połączyła siły z firmą Clearcode i stworzyła pierwszą na świecie platformę do kontaktu z influencerami dla firm internetowych z opatentowanym modelem atrybucji.

AddShoppers

Od pierwszego dnia zaimponowała mi jakość i szybkość ich pracy.

AddShoppers

Jon West, dyrektor generalny i założyciel Add Shoppers

About AddShoppers

AddShoppers to startup tworzący platformę społecznościową do wymiany informacji i analityki, pomagającą sprzedającym zidentyfikować najważniejszych influencerów i zwiększyć swoje przychody poprzez kanały mediów społecznościowych. Zestaw narzędzi wyświetlających kluczowe dane z mediów społecznościowych pozwala klientom AddShoppers optymalizować współczynniki konwersji, zwiększać ruch do swojej witryny i średnią wartość zamówienia.

Platforma pozwala na prostą integrację z serwisami społecznościowymi takimi jak:

Facebook Twitter tumblr Pinterest Google+ StumbleUpon

Możliwa jest też integracja z najważniejszymi platformami ecommerce takimi jak:

Magento volusion Bigcommerce Prestashop shopify demandware

Integracje umożliwiają sprzedającym dokładne śledzenie swojej obecności w mediach społecznościowych, ROI kampanii i pozwalają na lepsze zrozumienie różnych kanałów społecznościowych.

Wyzwanie

Głównym wyzwaniem stojącym przed AddShoppers było znalezienie firmy zajmującej się tworzeniem oprogramowania, która podjęłaby się współpracy w charakterze partnera technologicznego. Firma musiała zdobyć umiejętności i doświadczenie niezbędne do zbudowania i dostarczenia wysokiej jakości produktu MVP.

Kolejnym istotnym wymogiem, który AddShoppers postawiło swojemu partnerowi, było doświadczenie w budowaniu wysokiej jakości platform analitycznych.

Po rozmowach z wieloma firmami zajmującymi się tworzeniem oprogramowania AddShoppers zdecydowało, że ze względu na nasze doświadczenie w budowaniu platform analitycznych i kompleksowy tworzenie oprogramowania, okazaliśmy się najlepszym partnerem do budowy produktu MVP.

W sierpniu 2011 roku Clearcode rozpoczęło prace nad MVP dla AddShoppers.

AddShoppers szukało firmy, która mogłaby:

  • Pomóc zaplanować, zaprojektować, stworzyć, utrzymywać i rozwijać ich platformę.
  • Zbudować MVP w ciągu 6 miesięcy.
  • Stać się Partnerem Technologicznym i przejąć wszystkie aspekty projektowania i rozwijania oprogramowania.
  • Świadczyć wsparcie w wyborze funkcji i dalszym rozwoju produktu.
  • Świadczenie usług wsparcia, obsługi technicznej i monitorowania po dostarczeniu MVP.

Rozwiązanie

AddShoppers zwrócił się do nas z gotowym pomysłem na zakres funkcjonalności i celów platformy, ale brakowało im zasobów technicznych niezbędnych do zrealizowania swojej koncepcji.

Tworząc AddShoppers korzystaliśmy z naszego wypróbowanego procesu Agile.

Po kolei wyglądało to tak:

Analiza wymagań

Pierwszym krokiem było zrozumienie celu projektu i jego funkcji. Po konsultacji z firmą AddShoppers stworzyliśmy szczegółowy road-map, który określił szczegółowo funkcjonalności projektu. Była to istotna część procesu, ponieważ dała nam i AddShoppers pełne zrozumienie kierunku projektu. Dzięki temu wiedzieliśmy, że wszyscy rozumieją kierunek rozwoju projektu.

Wybór funkcji dla MVP

Rozpoczęliśmy proces selekcji funkcji dla wersji MVP, koncentrując się na głównym celu samej idei MVP – dostarczeniu najwyższą wartości dla klienta przy najmniejszym zestawie istotnych cech. Sporządziliśmy następnie listę wymaganych funkcji i przeanalizowaliśmy, które z nich zapewnią najlepszy zwrot w możliwie najkrótszym czasie, zarówno z perspektywy finansowej, jak i perspektywy użytkownika końcowego. Podczas tego procesu braliśmy stale pod uwagę opinie zespołu AddShoppers, co pozwoliło nam ustalić ostateczny zestaw funkcji MVP.

The Solution

Case study

Pobierz pełną wersję case study aby dowiedzieć się, w jaki sposób udało się zrealizować projekt AddShoppers i jakie wyniki osiągnęliśmy

Pobierz za darmo!
Projektowanie platformy

AddShoppers miał już oryginalny projekt platformy, ale trzeba go ulepszyć, by zapewnić lepsze user experience. W oparciu o role użytkowników zdefiniowane przez nas w fazie planowania nasi projektanci stworzyli podróż użytkownika skupioną wokół prostoty obsługi i informacji wizualnych (wykresy, wykresy kołowe, tabele itp.).

Pozwala to użytkownikom na szybkie i łatwe zidentyfikowanie najważniejszych informacji oraz zrozumienie skuteczności kampanii.

Budowa i wdrożenie MVP

W każdym procesie tworzenia oprogramowania istnieje szereg krytycznych momentów, które wymagają szczególnej uwagi w celu uniknięcia stagnacji lub, co gorsze, niepowodzenia całego projektu. Jednym z głównych takich okresów przy projekcie AddShoppers było przejście od fazy projektowania do fazy rozwoju oprogramowania.

Na tym etapie istotne jest, aby zespół projektowy i zespół odpowiedzialny za rozwój współpracowały ze sobą i utrzymywały otwarte kanały komunikacji, ponieważ bez tych dwóch elementów mogą pojawić się problemy z niekorzystnym wpływam na końcowy efekt prac.

Fakt, że jesteśmy zespołem multidyscyplinarnym pomógł nam w zaprojektowaniu i stworzeniu produktu wysokiej jakości, a nasi designerzy i deweloperzy mogli zapewnić płynne przejście z fazy projektowania do dewelopmentu i uniknąć tym samym wielu problemów, z którymi boryka się większość zespołów na tym etapie.

Wsparcie powdrożeniowe i dalszy rozwój

Pierwsze tygodnie po wdrożeniu produktu są najbardziej krytyczne, ponieważ jest to czas, w którym trafia on w ręce użytkowników i pokazywany jest potencjalnym inwestorom. Problemy z wydajnością i z user-experience mogą zniechęcić użytkowników i inwestorów do aplikacji, co z kolei ma negatywny wpływ na jej dalszy rozwój.

Oto co zrobiliśmy po wdrożeniu MVP AddShoppers:

  • Dostosowaliśmy platformę do rosnącego zapotrzebowania na produkt.
  • Rozwiązaliśmy kwestie techniczne i optymalizacyjne pojawiające się w miarę wzrostu bazy klientów i ilości przetwarzanych danych.
  • Sprawnie reagowaliśmy dodając nowe funkcje, które pomogły AddShoppers dynamicznie dostosować się do potrzeb swoich klientów.
  • Monitorowaliśmy platformę i reagowaliśmy na zdarzenia w celu zapewnienia dostępności usługi.
Here’s what we did after launching the AddShoppers MVP

Z nami osiągniesz sukces!

Potrzebujesz wykwalifikowanego zespołu programistycznego AdTech & MarTech, który zajmie się twoim projektem i poprowadzi go dalej, dokładnie tak jak chcesz? Zrób pierwszy krok. Porozmawiaj z nami.

Zgłoś się po bezpłatną wycenę