Pakiet do zarządzania danymi dla 7suite

Clearcode stworzyło 7suite po to, aby pomóc firmom AdTech i MarTech skrócić czas do wprowadzenia na rynek i obniżyć koszty związane z tworzeniem oprogramowania.

W ciągu ostatnich 10 lat do świata reklamy internetowej i marketingu napłynęła cała masa nowych rozwiązań informatycznych które umożliwiają reklamodawcom zwiększenie wydajności, ale ich budowa wymaga znacznych zasobów technicznych, inwestycji finansowych i czasu.

Dla wielu firm z branży technologii marketingowych (MarTech) i reklamowych (firmy AdTech) budowanie nawet najbardziej niezbędnych i podstawowych funkcji często oznacza całe miesiące rozwoju oprogramowania i testów. Znacznie wydłuża to czas do wprowadzenia na rynek i podnosi koszt projektu.

Ponieważ Clearcode jest firmą zajmującą się tworzeniem oprogramowania specjalizującą się w rozwoju technologii AdTech i MarTech, doskonale znamy i rozumiemy potrzeby i wyzwania, z którymi mierzą się firmy AdTech i MarTech.

KLIENT

Startup

BRANŻA

Digital marketing

USŁUGA

MarTech

KRAJ

Polska

O 7suite

7suite to w pełni konfigurowalny pakiet do zarządzania danymi składający się z narzędzi do gromadzenia i zarządzania danymi, oraz elementów personalizacji.

Firmy z branży AdTech i MarTech mogą wykorzystać 7suite aby tworzyć własne, autorskie rozwiązania odpowiadające ich potrzebom i celom, oraz odróżnić się od konkurencji.

Najważniejsze informacje

Produkt

7suite to w pełni konfigurowalny pakiet do zarządzania danymi składający się z narzędzi do gromadzenia i zarządzania danymi, oraz elementów personalizacji.

Wyzwania

Główne wyzwania, przed którymi stanęliśmy, dotyczyły zbierania danych, integracji z innymi platformami i zapewnienia API z niską latencją.

Komponenty

Zaprojektowaliśmy i zbudowaliśmy system zarządzania tagami, platformę zarządzania danymi (DMP) i silnik personalizacji treści.

Use cases

Komponentów 7suite można używać do tworzenia innych platform, w tym silnika rekomendacji treści, narzędzia dynamicznej optymalizacji reklam i zaawansowanej platformy atrybucji.

Dostosowanie do potrzeb klienta i skalowalna wycena sprawiają, że 7suite jest idealnym rozwiązaniem dla firm z technologiami reklamowymi z wieloma klientami, którzy potrzebują łatwej integracji niestandardowych narzędzi zarządzania danymi w ich stosie większych technologii.

Rohit Roy

MARTECH ADVISOR

CEL PROJEKTU

Celem projektu 7suite było zaprojektowanie i zbudowanie systemu zarządzania tagami, platformy zarządzania danymi oraz silnika personalizacji treści.

Główne wyzwania

Główne wyzwania, z którymi się zmierzyliśmy, to:

  • Tworzenie modułowej platformy, która umożliwiłaby dalszy rozwój
  • Przesyłanie danych do platform DSP przez integrację komponentów 7suite z różnych dostawcami AdTech
  • Umożliwienie gromadzenia danych z różnych źródeł
  • Udostępnienie interfejsu API o niskiej latencji, który w czasie rzeczywistym przyjmowałby zapytania o dane odwiedzających

Najważniejsze funkcjonalności

    • Gromadzenie danych i normalizacja

      Zbieraj dane o zachowaniach użytkowników, pobieraj dane z różnych platform, łącz je i porządkuj znanych formatach oraz zestawiaj z danymi z innych kanałów.

    • Budowanie profilu klienta

      Zbuduj widok jednego klienta (SCV), łącząc dane pochodzące z różnych urządzeń i sesji i grupuj je według podobnych identyfikatorów (np. e-maile i identyfikatory logowania).

    • Cookie syncing

      Synchronizuj własne pliki cookie (firts-party cookies) z zewnętrznymi platformami, takimi jak platformy (DSP), platformy (SSP), adexchange i inne platformy technologii marketingowych.

    • Niska latencja w interfejsie API

      Zdobywaj dane na temat użytkowników w czasie rzeczywistym, aby usprawnić proces podejmowania decyzji, personalizację treści i nie tylko.

    • Tworzenie i eksportowanie list odbiorców

      Segmentuj dane w oparciu na różne zmienne, eksportuj segmenty odbiorców do Trade Desk, AppNexus i innych platform DSP.

    • Dynamiczne treści

      Załaduj obrazy i pliki HTML jako banery reklamowe i wyskakujące reklamy, a następnie udostępniaj je grupom odbiorców określonym przez DMP 7suite.

    Co zrobiliśmy

    7suite składa się z trzech głównych elementów:

    System zarządzania tagami (TMS)

    Systemy zarządzania tagami są wykorzystywane przez reklamodawców i marketingowców do tworzenia, wdrażania i zarządzania różnymi tagami (tagi to małe fragmenty kodu, które wysyłają dane z witryny np. do zewnętrznych platform analitycznych).

    Opracowaliśmy system zarządzania tagami, który umożliwiłby reklamodawcom i marketingowcom łatwe i skuteczne zarządzanie wszystkimi tagami we wszystkich witrynach.

    Był to pierwszy stworzony przez na komponent 7suite, ale zamiast czekać na zbudowanie pozostałych komponentów, postanowiliśmy udostępnić go na licencji open source. Nasz system zarządzanie tagami nazwaliśmy 7tag.

    Pozwoliło nam to zbierać opinie od pierwszych użytkowników i wprowadzić natychmiastowe usprawnienia.

    Platforma do zarządzania danymi (DMP)

    Platforma zarządzania danymi (DMP) jest kluczowym składnikiem pakietu 7suite i odpowiada za wiele ważnych funkcji zarządzania danymi, takich jak analiza danych, segmentacja odbiorców i budowanie profilu.

    Jest to również część łącząca gromadzenie i eksport danych oraz list odbiorców.

    7suite DMP potrafi obsłużyć wiele kluczowych funkcji zarządzania danymi. Ich dokładniejszy opis znajduje się w sekcji główne funkcje 7suite.

    Silnik personalizacji treści

    Istnieje wiele sposobów umożliwiających reklamodawcom i marketingowcom wykorzystania danych pochodzących ze swojego DMP, ale jednym z najbardziej popularnych sposobów jest personalizacja treści, pozwalająca na dostosowywanie treści w witrynie internetowej lub dynamiczną modyfikację reklamy w oparciu o określone kryteria targetowania.

    Komponent personalizacji treści 7suite (znany jako 7ad) umożliwia firmom wykorzystanie danych zgromadzonych DMP do wyświetlania różnych treści i dynamicznych reklam użytkownikom na podstawie zestawu predefiniowanych zmiennych i segmentów odbiorców.

    Przykłady zastosowania 7suite

    Ponieważ 7suite jest z założenia w pełni konfigurowalnym rozwiązaniem, firmy z branży AdTech i MarTech mogą wykorzystywać jego komponenty i API firmy 7suite do tworzenia szeregu niestandardowych rozwiązań.

    Oto niektóre z możliwych przykładów użycia 7suite:

    • Silnik rekomendacji treści
    • Dynamiczna optymalizacja reklam (DCO)
    • Eksport danych do platform zewnętrznych
    • Zaawansowana atrybucja

    Silnik rekomendacji treści

    Istnieje wiele sposobów, w jaki reklamodawcy i marketerzy mogą aktywować dane w swoich DMP, ale jednym z najpopularniejszych sposobów jest personalizacja treści, która polega na indywidualnym dostosowaniu treści na stronie internetowej lub dynamicznie zmieniających się reklamach w oparciu o określone kryteria targetowania.

    Komponent personalizacji treści 7suite (znany jako 7ad) umożliwia firmom wykorzystanie danych w DMP do wyświetlania użytkownikom różnych treści i reklam dynamicznych w oparciu o zestaw predefiniowanych zmiennych i segmentów odbiorców.

    Na czym polegał
    sukces projektu

    Głównymi kluczami do sukcesu 7suite były:

    Nasze doświadczenia w budowaniu platform AdTech i MarTech

    Budowanie rozwiązań AdTech i MarTech wymaga konkretnej wiedzy i umiejętności, które można nabyć jedynie dzięki doświadczeniu w branży. Ponieważ od ponad siedmiu lat budujemy oprogramowanie dla branży reklamy internetowej i marketingu, nasze zespoły mają niezbędne branżowe doświadczenie, które pozwoli uniknąć kosztownych błędów, zapewnić szybki rozwój oprogramowania i wysoką jakość.

    Interdyscyplinarny zespół

    Jednym z kluczowych elementów każdego udanego projektu oprogramowania jest otwarta komunikacja i ścisła współpraca w zespole, co jest szczególnie ważne podczas kluczowych faz przejściowych (np. gdy zespół projektowy przekazuje deweloperom projekt). Nasze zespoły posiadają wszystkie zasoby niezbędne do planowania, projektowania, budowania i utrzymania platform AdTech i MarTech, co stanowiło jedną z naszych zalet, które miały kluczowe znaczenie dla sukcesu projektu 7suite.

    Nasze proaktywne i zwinne podejście do rozwoju oprogramowania

    Budowanie i wdrażanie trzech głównych komponentów pakietu po kolei pozwoliło nam szybko uzyskać cenne informacje zwrotne od pierwszych użytkowników i zbudować pozycję na rynku.

    Ponadto, ponieważ nasze zespoły stosowały w rozwoju 7suite metodologie Agile, udało nam się uniknąć potencjalnych przeszkód, łatwo zmienić kierunek projektu, gdy wymagała tego sytuacja, szybko reagować na opinie klientów i tworzyć backlog dodatkowych funkcjonalności na etapie tworzenia produktu.

    Nasze zwinne i przyrostowe podejście do tworzenia oprogramowania pozwoliło również na wypuszczanie nowych lub ulepszonych funkcji co dwa tygodnie, dzięki poczucie sukcesu towarzyszyło nam znacznie częściej.

    Technologie, które wykorzystaliśmy

    JavaScript

    Python

    React

    Angular

    Rezultat

    7suite wcześnie zyskało zainteresowanie wielu firm Ad Tech i MarTech, co zaowocowało pozyskaniem pierwszych klientów.

    W 2017 roku zdecydowaliśmy się połączyć 7suite z naszym innym przedsięwzięciem startupowym, Piwik PRO. Wszystkie komponenty 7suite są teraz oferowane pod marką Piwik PRO i stanowią większość pakietu Piwik PRO Marketing Suite.

    Sprawdź, jak możemy pomóc Ci z Twoim projektem

    Umów się na rozmowę z naszymi specjalistami i rusz do przodu ze swoim projektem