Jeśli masz pytania o projekt 7suite, napisz do nas!
Pakiet do zarządzania danymi dla 7suite
Clearcode stworzyło 7suite po to, aby pomóc firmom AdTech i MarTech skrócić czas do wprowadzenia na rynek i obniżyć koszty związane z tworzeniem oprogramowania.
W ciągu ostatnich 10 lat do świata reklamy internetowej i marketingu napłynęła cała masa nowych rozwiązań informatycznych które umożliwiają reklamodawcom zwiększenie wydajności, ale ich budowa wymaga znacznych zasobów technicznych, inwestycji finansowych i czasu.
Dla wielu firm z branży technologii marketingowych (MarTech) i reklamowych (firmy AdTech) budowanie nawet najbardziej niezbędnych i podstawowych funkcji często oznacza całe miesiące rozwoju oprogramowania i testów. Znacznie wydłuża to czas do wprowadzenia na rynek i podnosi koszt projektu.
Ponieważ Clearcode jest firmą zajmującą się tworzeniem oprogramowania specjalizującą się w rozwoju technologii AdTech i MarTech, doskonale znamy i rozumiemy potrzeby i wyzwania, z którymi mierzą się firmy AdTech i MarTech.
KLIENT
Startup
BRANŻA
Digital marketing
USŁUGA
MarTech
KRAJ
Polska
O 7suite
7suite to w pełni konfigurowalny pakiet do zarządzania danymi składający się z narzędzi do gromadzenia i zarządzania danymi, oraz elementów personalizacji.
Firmy z branży AdTech i MarTech mogą wykorzystać 7suite aby tworzyć własne, autorskie rozwiązania odpowiadające ich potrzebom i celom, oraz odróżnić się od konkurencji.
Najważniejsze informacje
Produkt
7suite to w pełni konfigurowalny pakiet do zarządzania danymi składający się z narzędzi do gromadzenia i zarządzania danymi, oraz elementów personalizacji.
Wyzwania
Główne wyzwania, przed którymi stanęliśmy, dotyczyły zbierania danych, integracji z innymi platformami i zapewnienia API z niską latencją.
Komponenty
Zaprojektowaliśmy i zbudowaliśmy system zarządzania tagami, platformę zarządzania danymi (DMP) i silnik personalizacji treści.
Use cases
Komponentów 7suite można używać do tworzenia innych platform, w tym silnika rekomendacji treści, narzędzia dynamicznej optymalizacji reklam i zaawansowanej platformy atrybucji.
“Dostosowanie do potrzeb klienta i skalowalna wycena sprawiają, że 7suite jest idealnym rozwiązaniem dla firm z technologiami reklamowymi z wieloma klientami, którzy potrzebują łatwej integracji niestandardowych narzędzi zarządzania danymi w ich stosie większych technologii.”
Rohit Roy
MARTECH ADVISOR
CEL PROJEKTU
Celem projektu 7suite było zaprojektowanie i zbudowanie systemu zarządzania tagami, platformy zarządzania danymi oraz silnika personalizacji treści.
Główne wyzwania
Główne wyzwania, z którymi się zmierzyliśmy, to:
- Tworzenie modułowej platformy, która umożliwiłaby dalszy rozwój
- Przesyłanie danych do platform DSP przez integrację komponentów 7suite z różnych dostawcami AdTech
- Umożliwienie gromadzenia danych z różnych źródeł
- Udostępnienie interfejsu API o niskiej latencji, który w czasie rzeczywistym przyjmowałby zapytania o dane odwiedzających
Co zrobiliśmy
7suite składa się z trzech głównych elementów:
System zarządzania tagami (TMS)
Systemy zarządzania tagami są wykorzystywane przez reklamodawców i marketingowców do tworzenia, wdrażania i zarządzania różnymi tagami (tagi to małe fragmenty kodu, które wysyłają dane z witryny np. do zewnętrznych platform analitycznych).
Opracowaliśmy system zarządzania tagami, który umożliwiłby reklamodawcom i marketingowcom łatwe i skuteczne zarządzanie wszystkimi tagami we wszystkich witrynach.
Był to pierwszy stworzony przez na komponent 7suite, ale zamiast czekać na zbudowanie pozostałych komponentów, postanowiliśmy udostępnić go na licencji open source. Nasz system zarządzanie tagami nazwaliśmy 7tag.
Pozwoliło nam to zbierać opinie od pierwszych użytkowników i wprowadzić natychmiastowe usprawnienia.
Platforma do zarządzania danymi (DMP)
Platforma zarządzania danymi (DMP) jest kluczowym składnikiem pakietu 7suite i odpowiada za wiele ważnych funkcji zarządzania danymi, takich jak analiza danych, segmentacja odbiorców i budowanie profilu.
Jest to również część łącząca gromadzenie i eksport danych oraz list odbiorców.
7suite DMP potrafi obsłużyć wiele kluczowych funkcji zarządzania danymi. Ich dokładniejszy opis znajduje się w sekcji główne funkcje 7suite.
Silnik personalizacji treści
Istnieje wiele sposobów umożliwiających reklamodawcom i marketingowcom wykorzystania danych pochodzących ze swojego DMP, ale jednym z najbardziej popularnych sposobów jest personalizacja treści, pozwalająca na dostosowywanie treści w witrynie internetowej lub dynamiczną modyfikację reklamy w oparciu o określone kryteria targetowania.
Komponent personalizacji treści 7suite (znany jako 7ad) umożliwia firmom wykorzystanie danych zgromadzonych DMP do wyświetlania różnych treści i dynamicznych reklam użytkownikom na podstawie zestawu predefiniowanych zmiennych i segmentów odbiorców.
Przykłady zastosowania 7suite
Ponieważ 7suite jest z założenia w pełni konfigurowalnym rozwiązaniem, firmy z branży AdTech i MarTech mogą wykorzystywać jego komponenty i API firmy 7suite do tworzenia szeregu niestandardowych rozwiązań.
Oto niektóre z możliwych przykładów użycia 7suite:
- Silnik rekomendacji treści
- Dynamiczna optymalizacja reklam (DCO)
- Eksport danych do platform zewnętrznych
- Zaawansowana atrybucja
Silnik rekomendacji treści
Istnieje wiele sposobów, w jaki reklamodawcy i marketerzy mogą aktywować dane w swoich DMP, ale jednym z najpopularniejszych sposobów jest personalizacja treści, która polega na indywidualnym dostosowaniu treści na stronie internetowej lub dynamicznie zmieniających się reklamach w oparciu o określone kryteria targetowania.
Komponent personalizacji treści 7suite (znany jako 7ad) umożliwia firmom wykorzystanie danych w DMP do wyświetlania użytkownikom różnych treści i reklam dynamicznych w oparciu o zestaw predefiniowanych zmiennych i segmentów odbiorców.
Na czym polegał
sukces projektu
Głównymi kluczami do sukcesu 7suite były:
Nasze doświadczenia w budowaniu platform AdTech i MarTech
Budowanie rozwiązań AdTech i MarTech wymaga konkretnej wiedzy i umiejętności, które można nabyć jedynie dzięki doświadczeniu w branży. Ponieważ od ponad siedmiu lat budujemy oprogramowanie dla branży reklamy internetowej i marketingu, nasze zespoły mają niezbędne branżowe doświadczenie, które pozwoli uniknąć kosztownych błędów, zapewnić szybki rozwój oprogramowania i wysoką jakość.
Interdyscyplinarny zespół
Jednym z kluczowych elementów każdego udanego projektu oprogramowania jest otwarta komunikacja i ścisła współpraca w zespole, co jest szczególnie ważne podczas kluczowych faz przejściowych (np. gdy zespół projektowy przekazuje deweloperom projekt). Nasze zespoły posiadają wszystkie zasoby niezbędne do planowania, projektowania, budowania i utrzymania platform AdTech i MarTech, co stanowiło jedną z naszych zalet, które miały kluczowe znaczenie dla sukcesu projektu 7suite.
Nasze proaktywne i zwinne podejście do rozwoju oprogramowania
Budowanie i wdrażanie trzech głównych komponentów pakietu po kolei pozwoliło nam szybko uzyskać cenne informacje zwrotne od pierwszych użytkowników i zbudować pozycję na rynku.
Ponadto, ponieważ nasze zespoły stosowały w rozwoju 7suite metodologie Agile, udało nam się uniknąć potencjalnych przeszkód, łatwo zmienić kierunek projektu, gdy wymagała tego sytuacja, szybko reagować na opinie klientów i tworzyć backlog dodatkowych funkcjonalności na etapie tworzenia produktu.
Nasze zwinne i przyrostowe podejście do tworzenia oprogramowania pozwoliło również na wypuszczanie nowych lub ulepszonych funkcji co dwa tygodnie, dzięki poczucie sukcesu towarzyszyło nam znacznie częściej.
Technologie, które wykorzystaliśmy
JavaScript
Python
React
Angular
Rezultat
7suite wcześnie zyskało zainteresowanie wielu firm Ad Tech i MarTech, co zaowocowało pozyskaniem pierwszych klientów.
W 2017 roku zdecydowaliśmy się połączyć 7suite z naszym innym przedsięwzięciem startupowym, Piwik PRO. Wszystkie komponenty 7suite są teraz oferowane pod marką Piwik PRO i stanowią większość pakietu Piwik PRO Marketing Suite.