jAK PRACUJEMY W CLEARCODE
Projektujemy, rozwijamy i dostarczamy dla Ciebie platformy AdTech i MarTech
Dostarczać wartość dla Twojej firmy, Twoich klientów i Twoich użytkowników na każdym etapie — to nasz cel. Poznaj procesy, zgodnie z którymi działamy, aby dotrzeć do tego celu.
Faza Discovery
Typowa długość: 2-3 tygodnie
W fazie Discovery przeprowadzimy z Tobą serię spotkań i zaangażujemy jednego z naszych przedstawicieli ds. rozwoju biznesu oraz analityków biznesowych, aby dowiedzieć się więcej o Twoich celach biznesowych, wymaganiach technicznych i zakresie projektu.
Ta faza nie wymaga od Ciebie żadnego formalnego zaangażowania; po prostu zbierzemy informacje o Twoim projekcie, abyśmy mogli przygotować się do poszczególnych etapów rozwoju projektu.
Cele tej fazy to:
- Zrozumieć cele, wizję i kontekst powstawania Twojego projektu.
- Zidentyfikować początkowe wymagania projektu i możliwe wyzwania techniczne.
- Odpowiedzieć na różne pytania techniczne, które pojawiają się na tym etapie.
Sprint 0
Typowa długość: 4-6 Tygodnie
W niektórych przypadkach etap Sprintu 0 będzie początkiem MVP Twojego projektu, ale w innych przypadkach może obejmować określenie wymagań projektu (scoping) lub weryfikację pomysłu (proof of concept, PoC).
Zaangażujemy jednego z naszych przedstawicieli ds. rozwoju biznesu i analityków biznesowych, a także zespół programistów składający się z project managera, programistów backendowych i frontendowych, projektantów UX/UI, specjalistów DevOps i QA.
Cele Sprintu 0 to:
- Wybrać najważniejsze funkcjonalnośći MVP i utworzyć listę zadań (user stories), które będą się składać na backlog produktu.
- Zidentyfikować techniczne “niewiadome” Twojego projektu i poszukać możliwe rozwiązania.
- Ocenić, czy wizja i cele Twojego projektu są osiągalne i przedstawić alternatywne koncepcje do pokonywania przeszkód.
Po tym etapie będziesz mieć możliwość kontynuowania rozwoju w formie krótkoterminowej lub długoterminowej lub odłożenia w czasie dalszego rozwoju projektu po to, aby np. zebrać informacje zwrotne od zainteresowanych stron i inwestorów.
2-TYGODNIOWE sprintY
Nasze zespoły pracują w dwutygodniowych sprintach, których celem jest wydanie nowych lub ulepszonych funkcji na koniec każdego sprintu.
Agile development
Rozwój MVP i uruchomienie produktu
Typowa długość: 3+ miesiące
Na tym etapie pracujemy nad MVP (minimum viable product) Twojego produktu.
Będziesz ściśle współpracować ze swoim project managerem i zespołem programistów. Ponieważ pracujemy według metodologii agile, naszym celem jest tworzenie nowych lub ulepszonych funkcji na koniec każdego 2-tygodniowego sprintu i przekazywanie ich do oceny przez Ciebie.
Cele tej fazy to:
- Zbudować MVP Twojego projektu — włączając w to rozwój frontendu, backendu i infrastruktury, projekty UX/UI oraz kontrolę jakości i testowanie.
- Udostępnić MVP testowym użytkownikom i/lub stakeholderom.
- Zebrać feedback do fazy Post-MVP.
- Monitorować sytuację i odpowiadać w razie potrzeby działaniem (opcjonalnie).
3+ MIESIĄCE
Naszym celem jest przekazanie Ci działającego MVP w ciągu 3–4 miesięcy, w zależności od złożoności projektu.
Rozwój MVP
Faza Post-MVP i utrzymanie produktu
Typowa długość: na bieżąco
Po wydaniu MVP możemy kontynuować pracę nad nowymi funkcjami, utrzymywać wydajność Twojego projektu lub przekazać projekt Twojemu zespołowi.
Podczas tej fazy dokonasz wyboru pomiędzy tymi trzema ścieżkami:
- Kontynuacja pracy nad projektem (2-tygodniowe sprinty) i dostarczanie nowych lub ulepszonych funkcji na koniec każdego sprintu.
- Zapewnienie bieżącego supportu i utrzymania oprogramowania i infrastruktury (osobna umowa SLA).
- Przekazanie projektu Twojemu zespołowi i dostarczenie dokumentacji obejmującej architekturę, infrastrukturę i codebase projektu.
76%
Małe projektu mają 76% szans odniesienia sukcesu w porównaniu do dużych projektów, które mają 10% szans powodzenia.
The Standish Group
“Wybraliśmy Clearcode jako partnera ze względu na ich doświadczenie w budowaniu AdTechu.”
Luke Tuttle
VP International Product, Klarna
“Wiedza Clearcode na temat złożonych mechanizmów AdTech i MarTech jest bezkonkurencyjna.”
Stephan Montigaud
DEPUTY CEO, HEAD OF OPERATIONS, ISOSKELE
Jesteśmy Agile
Podczas faz rozwoju PoC i MVP pracujemy zgodnie z metodologią elastycznego i inkrementacyjnego procesu rozwoju, czyli agile.
Twój projekt zostanie podzielony na dwutygodniowe iteracje (sprinty), które obejmują:
- Planowanie sprintu
- Rozwój oprogramowania w ramach sprintu
- Refinement backlogu
- Spikes
- Sprint review
- Retrospekcje
64% vs 49%
Metodologia Agile daje większe szanse na powodzenie projektu (64%) w porównaniu do tradycyjnych metod (49%).
Ambysoft
9%
Wskaźnik niepowodzeń Agile wynosi zaledwie 9%, w porównaniu do 29% w przypadku tradycyjnych metod.
The Standish Group
Quality
Agile znacznie przewyższa metodę tradycyjną w obszarach takich jak jakość produktu, wartość dla interesariuszy, zwrot z inwestycji (ROI) oraz czas/harmonogram.
Ambysoft
Dowieziemy Twoje MVP nawet w 3 miesiące
Aby regularnie tworzyć nowe lub ulepszone funkcje, nasi programiści pracują w dwutygodniowych sprintach. Każdy sprint sam w sobie jest jak miniprojekt, którego zadania skupiają się wokół najważniejszych obszarów każdego etapu projektu.
- Wykorzystamy sprawdzone komponenty i zweryfikowane PoC, aby skrócić fazę MVP i zmniejszyć ryzyko niepowodzenia projektu.
- Dostarczymy nową lub ulepszoną część projektu na koniec każdego sprintu.
- Zredukujemy liczbę błędów i upewnimy się, że nowe fragmenty kodu są kompatybilne z resztą oprogramowania, przeprowadzając testy na każdym nowym komponencie.
Twoje zaangażowanie w rozwój projektu
Gorąco zachęcamy i zapraszamy naszych klientów do zaangażowania się w cały proces. Najlepsze wyniki osiągamy, gdy nasi klienci mają po swojej product ownera; po naszej stronie tę rolę pełni project manager i współpracuje bezpośrednio z naszym zespołem.
Na co zwracamy szczególną uwagę:
- Organizujemy regularne spotkania, aby informować Cię o postępie projektu i odpowiadać na wszelkie pytania.
- Pracujemy z Tobą, aby na bieżąco korygować plan działania i priorytety.
- Prosimy o review wypuszczanych przez nas funkcji, a także o pomoc w rozwiązaniu niektórych problemów.
- Konsultujemy z Tobą kluczowe decyzje, przedstawiając wady i zalety każdej opcji, aby pomóc Ci dokonać świadomego wyboru.
- Aktywnie proponujemy alternatywne podejścia, które możemy stosować w projekcie i na bazie naszego doświadczenia.
NASZE ZESPOŁY
Zespoły doświadczonych programistów
Nasze zespoły programistów są dobierane tak, aby dostarczać Ci wszystkie niezbędne kompetencje w zakresie rozwoju AdTech i MarTech, wliczając w to kompetencje uzupełniające Twój zespół.
UX/UI i designerzy
Nasz wewnętrzny zespół designerów będzie zaangażowany we wczesną i późniejszą fazę projektu, podczas której szkicuje, tworzy szablony i klikalną makietę interfejsu użytkownika projektu.
Deweloperzy i DevOpsi
Będą zaangażowani w przygotowanie story map, wybór odpowiedniego stosu technologicznego, a później w budowanie, testowanie i utrzymanie Twojej platformy AdTech lub MarTech.
Project managerzy
Wyznaczony project manager będzie regularnie informował Cię o postępie projektu, konsultował się z Tobą w sprawie proponowanych zmian i nowych funkcji oraz współpracował z Tobą w celu stworzenia planu rozwoju oprogramowania.
Jak zaprojektować, zbudować i uruchomić działającą platformę w ciągu 4 miesięcy
Odkryj, jak budować nowe platformy AdTech i MarTech w ciągu zaledwie kilku miesięcy.
Sprawdź, jak możemy pomóc Ci z Twoim projektem
Umów się na rozmowę z naszymi specjalistami i dynamicznie rusz do przodu ze swoim projektem.