jAK PRACUJEMY W CLEARCODE

Projektujemy, rozwijamy i dostarczamy dla Ciebie platformy AdTech i MarTech

Dostarczać wartość dla Twojej firmy, Twoich klientów i Twoich użytkowników na każdym etapie — to nasz cel. Poznaj procesy, zgodnie z którymi działamy, aby dotrzeć do tego celu.

Faza Discovery

Typowa długość: 2-3 tygodnie

W fazie Discovery przeprowadzimy z Tobą serię spotkań i zaangażujemy jednego z naszych przedstawicieli ds. rozwoju biznesu oraz analityków biznesowych, aby dowiedzieć się więcej o Twoich celach biznesowych, wymaganiach technicznych i zakresie projektu.

Ta faza nie wymaga od Ciebie żadnego formalnego zaangażowania; po prostu zbierzemy informacje o Twoim projekcie, abyśmy mogli przygotować się do poszczególnych etapów rozwoju projektu.

Cele tej fazy to:

  • Zrozumieć cele, wizję i kontekst powstawania Twojego projektu.
  • Zidentyfikować początkowe wymagania projektu i możliwe wyzwania techniczne.
  • Odpowiedzieć na różne pytania techniczne, które pojawiają się na tym etapie.

Sprint 0

Typowa długość: 4-6 Tygodnie

W niektórych przypadkach etap Sprintu 0 będzie początkiem MVP Twojego projektu, ale w innych przypadkach może obejmować określenie wymagań projektu (scoping) lub weryfikację pomysłu (proof of concept, PoC).

Zaangażujemy jednego z naszych przedstawicieli ds. rozwoju biznesu i analityków biznesowych, a także zespół programistów składający się z project managera, programistów backendowych i frontendowych, projektantów UX/UI, specjalistów DevOps i QA.

Cele Sprintu 0 to:

  • Wybrać najważniejsze funkcjonalnośći MVP i utworzyć listę zadań (user stories), które będą się składać na backlog produktu.
  • Zidentyfikować techniczne “niewiadome” Twojego projektu i poszukać możliwe rozwiązania.
  • Ocenić, czy wizja i cele Twojego projektu są osiągalne i przedstawić alternatywne koncepcje do pokonywania przeszkód.

Po tym etapie będziesz mieć możliwość kontynuowania rozwoju w formie krótkoterminowej lub długoterminowej lub odłożenia w czasie dalszego rozwoju projektu po to, aby np. zebrać informacje zwrotne od zainteresowanych stron i inwestorów.

2-TYGODNIOWE sprintY

Nasze zespoły pracują w dwutygodniowych sprintach, których celem jest wydanie nowych lub ulepszonych funkcji na koniec każdego sprintu.

Agile development

Rozwój MVP i uruchomienie produktu

Typowa długość: 3+ miesiące

Na tym etapie pracujemy nad MVP (minimum viable product) Twojego produktu.

Będziesz ściśle współpracować ze swoim project managerem i zespołem programistów. Ponieważ pracujemy według metodologii agile, naszym celem jest tworzenie nowych lub ulepszonych funkcji na koniec każdego 2-tygodniowego sprintu i przekazywanie ich do oceny przez Ciebie.

Cele tej fazy to:

  • Zbudować MVP Twojego projektu — włączając w to rozwój frontendu, backendu i infrastruktury, projekty UX/UI oraz kontrolę jakości i testowanie.
  • Udostępnić MVP testowym użytkownikom i/lub stakeholderom.
  • Zebrać feedback do fazy Post-MVP.
  • Monitorować sytuację i odpowiadać w razie potrzeby działaniem (opcjonalnie).

3+ MIESIĄCE

Naszym celem jest przekazanie Ci działającego MVP w ciągu 3–4 miesięcy, w zależności od złożoności projektu.

Rozwój MVP

Faza Post-MVP i utrzymanie produktu

Typowa długość: na bieżąco

Po wydaniu MVP możemy kontynuować pracę nad nowymi funkcjami, utrzymywać wydajność Twojego projektu lub przekazać projekt Twojemu zespołowi.

Podczas tej fazy dokonasz wyboru pomiędzy tymi trzema ścieżkami:

  • Kontynuacja pracy nad projektem (2-tygodniowe sprinty) i dostarczanie nowych lub ulepszonych funkcji na koniec każdego sprintu.
  • Zapewnienie bieżącego supportu i utrzymania oprogramowania i infrastruktury (osobna umowa SLA).
  • Przekazanie projektu Twojemu zespołowi i dostarczenie dokumentacji obejmującej architekturę, infrastrukturę i codebase projektu.

76%

Małe projektu mają 76% szans odniesienia sukcesu w porównaniu do dużych projektów, które mają 10% szans powodzenia.

The Standish Group

  • “Wybraliśmy Clearcode jako partnera ze względu na ich doświadczenie w budowaniu AdTechu.”

    Luke Tuttle

    VP International Product, Klarna

  • “Wiedza Clearcode na temat złożonych mechanizmów AdTech i MarTech jest bezkonkurencyjna.”

    Stephan Montigaud

    DEPUTY CEO, HEAD OF OPERATIONS, ISOSKELE

    • Jesteśmy Agile

      Podczas faz rozwoju PoC i MVP pracujemy zgodnie z metodologią elastycznego i inkrementacyjnego procesu rozwoju, czyli agile.

      Twój projekt zostanie podzielony na dwutygodniowe iteracje (sprinty), które obejmują:

      • Planowanie sprintu
      • Rozwój oprogramowania w ramach sprintu
      • Refinement backlogu
      • Spikes
      • Sprint review
      • Retrospekcje

      64% vs 49%

      Metodologia Agile daje większe szanse na powodzenie projektu (64%) w porównaniu do tradycyjnych metod (49%).

      Ambysoft

      9%

      Wskaźnik niepowodzeń Agile wynosi zaledwie 9%, w porównaniu do 29% w przypadku tradycyjnych metod.

      The Standish Group

      Quality

      Agile znacznie przewyższa metodę tradycyjną w obszarach takich jak jakość produktu, wartość dla interesariuszy, zwrot z inwestycji (ROI) oraz czas/harmonogram.

      Ambysoft

      Dowieziemy Twoje MVP nawet w 3 miesiące

      Aby regularnie tworzyć nowe lub ulepszone funkcje, nasi programiści pracują w dwutygodniowych sprintach. Każdy sprint sam w sobie jest jak miniprojekt, którego zadania skupiają się wokół najważniejszych obszarów każdego etapu projektu.

      • Wykorzystamy sprawdzone komponenty i zweryfikowane PoC, aby skrócić fazę MVP i zmniejszyć ryzyko niepowodzenia projektu.
      • Dostarczymy nową lub ulepszoną część projektu na koniec każdego sprintu.
      • Zredukujemy liczbę błędów i upewnimy się, że nowe fragmenty kodu są kompatybilne z resztą oprogramowania, przeprowadzając testy na każdym nowym komponencie.

      Twoje zaangażowanie w rozwój projektu

      Gorąco zachęcamy i zapraszamy naszych klientów do zaangażowania się w cały proces. Najlepsze wyniki osiągamy, gdy nasi klienci mają po swojej product ownera; po naszej stronie tę rolę pełni project manager i współpracuje bezpośrednio z naszym zespołem.

      Na co zwracamy szczególną uwagę:

      • Organizujemy regularne spotkania, aby informować Cię o postępie projektu i odpowiadać na wszelkie pytania.
      • Pracujemy z Tobą, aby na bieżąco korygować plan działania i priorytety.
      • Prosimy o review wypuszczanych przez nas funkcji, a także o pomoc w rozwiązaniu niektórych problemów.
      • Konsultujemy z Tobą kluczowe decyzje, przedstawiając wady i zalety każdej opcji, aby pomóc Ci dokonać świadomego wyboru.
      • Aktywnie proponujemy alternatywne podejścia, które możemy stosować w projekcie i na bazie naszego doświadczenia.

      NASZE ZESPOŁY

      Zespoły doświadczonych programistów

      Nasze zespoły programistów są dobierane tak, aby dostarczać Ci wszystkie niezbędne kompetencje w zakresie rozwoju AdTech i MarTech, wliczając w to kompetencje uzupełniające Twój zespół.

      UX/UI i designerzy

      Nasz wewnętrzny zespół designerów będzie zaangażowany we wczesną i późniejszą fazę projektu, podczas której szkicuje, tworzy szablony i klikalną makietę interfejsu użytkownika projektu.

      Deweloperzy i DevOpsi

      Będą zaangażowani w przygotowanie story map, wybór odpowiedniego stosu technologicznego, a później w budowanie, testowanie i utrzymanie Twojej platformy AdTech lub MarTech.

      Project managerzy

      Wyznaczony project manager będzie regularnie informował Cię o postępie projektu, konsultował się z Tobą w sprawie proponowanych zmian i nowych funkcji oraz współpracował z Tobą w celu stworzenia planu rozwoju oprogramowania.

      Jak zaprojektować, zbudować i uruchomić działającą platformę w ciągu 4 miesięcy

      Odkryj, jak budować nowe platformy AdTech i MarTech w ciągu zaledwie kilku miesięcy.

      Sprawdź, jak możemy pomóc Ci z Twoim projektem

      Umów się na rozmowę z naszymi specjalistami i dynamicznie rusz do przodu ze swoim projektem.