Platforma do personalizacji treści i wyświetlania reklam stworzona dla banku Klarna

Klarna On-Site Messaging

Oto historia tego, jak jeden z największych banków w Europie, Klarna, nawiązał współpracę z Clearcode, aby stworzyć narzędzia do personalizacji treści i wyświetlania reklam, Klarna On-Site Messaging.

KLIENT

Firma technologiczna

BRANŻA

Finanse i bankowość

USŁUGA

AdTech

KRAJ

Szwecja

O Klarnie

Klarna została założona w 2005 roku w Sztokholmie, w Szwecji. Jej celem jest ułatwiać ludziom zakupy online. Przez ostatnich kilkanaście lat technologia zmieniała świat wokół nas, ale misja Klarny nie zmieniła się: sprawić, aby płatności za towary i usługi online były tak proste i bezpieczne, jak to tylko możliwe.

Klarna oferuje użytkownikom łatwe płatności za zakupy — płatności jednym kliknięciem, znane jako Klarna Payments.

Jednak firma potrzebowała zakorzenić Klarna Payments w świadomości użytkowników na stronach sprzedawców. W tym celu stworzyli Klarna On-site Messaging i nawiązali współpracę z firmą Clearcode, aby zbudować tę platformę.

Najważniejsze informacje

Produkt

Klarna nawiązała współpracę z Clearcode, aby zbudować produkt do wyświetlania reklam i personalizacji znany jako Klarna On-site Messaging.

Rozwiązanie

Klarna On-site Messaging pozwala sprzedawcom zapewnić najlepszą możliwą obsługę użytkownika poprzez personalizację wiadomości wyświetlanych odwiedzającym.

Cel projektu

Głównym celem tego projektu było stworzenie narzędzia do spersonalizowanych kampanii dla sprzedawców oraz wyświetlanie spersonalizowanych wiadomości promujących Klarna Payments dla osób odwiedzających strony sprzedawców.

Wyniki

Platforma Klarna On-Site Messaging obsługuje ponad 100 milionów profili użytkowników, może renderować spersonalizowane wiadomości w ciągu 50 milisekund i obsługiwać obciążenia znacznie powyżej 20 000 zapytań na sekundę (QPS).

“Wybraliśmy Clearcode jako partnera ze względu na ich doświadczenie w budowaniu AdTechu.”

Luke Tuttle

VP INTERNATIONAL PRODUCT, KLARNA

CEL PROJEKTU

Głównym celem tego projektu było stworzenie narzędzia do spersonalizowanych kampanii dla sprzedawców oraz wyświetlanie spersonalizowanych wiadomości promujących Klarna Payments dla osób odwiedzających strony sprzedawców.

Główne wyzwania

1. Zapewnić optymalną wydajność platformy

Początkowy score projektu był ogromny — w niektórych obszarach miał bardzo wiele wymagań, w innych tylko kilka. Na tej podstawie oszacowaliśmy czas i koszty projektu, stworzyliśmy początkową mapę rozwoju produktu oraz wyznaczyliśmy cele, do których mieliśmy dążyć.

2. Zapewnić spersonalizowaną obsługę użytkownika i spójny przekaz

Klarna On-site Messaging pozwala sprzedawcom zapewnić użytkownikom najlepsze doświadczenie, personalizując wyświetlane komunikaty. Odwiedzający mogą na przykład zobaczyć swoje imię i produkty rekomendowane na podstawie ich zainteresowań, opcje dostawy dostosowane do ich lokalizacji oraz płatności zgodne z ich preferencjami.

Wiadomości muszą być ze sobą spójne przez cały czas, gdy użytkownik znajduje się na stronie internetowej; to oznacza, że nie mogliśmy pokazać jednej opcji płatności na pierwszej stronie, a następnie innej opcji na kolejnej stronie.

Musimy także zagwarantować, że będziemy przestrzegać zachowamy przepisy dotyczących prywatności użytkowników, np. RODO, aby zapewnić zaufanie użytkowników między Klarną, sprzedawcami a konsumentami.

3. Zapewnić kompatybilność wyskakujących okienek z witrynami wszystkich sprzedawców

Jednym z celów Klarny było dostarczanie spójnego i niczym niezakłóconego doświadczenia użytkownika, dlatego musieliśmy upewnić się, że wyskakujące komunikaty (pop-upy) są wyświetlane w taki sam sposób na wszystkich stronach internetowych sprzedawców.

Aby to osiągnąć, musieliśmy upewnić się, że wszystkie wyświetlane komunikaty są kompatybilne ze wszystkimi przeglądarkami oraz typami urządzeń, a także z witrynami internetowymi sprzedawców.

Rozwiązanie

Oto jak poradziliśmy sobie z tymi wyzwaniami:

Wykorzystaliśmy usługi Amazon Web Services

Zdecydowaliśmy się hostować Klarna On-site Messaging na Amazon Web Services (AWS), ponieważ był to najlepiej dopasowany hosting do wymagań projektu. Ponadto Clearcode doskonale zna usługi AWS i jest w stanie zapewnić ich szybką i bezproblemową obsługę.

Wykorzystaliśmy różne metody kaszowania (browser, DB caches, etc.), skonfigurowaliśmy i zoptymalizowaliśmy infrastrukturę, wdrożyliśmy Auto Scaling groups, wprowadziliśmy stress testy, aby sprawdzić wydajność platformy Klarna On-Site Messaging przed każdym wdrożeniem oraz stworzyliśmy środowisko testowe na wzór środowiska produkcyjnego.

Zmieniliśmy zachowanie serwera reklam

Kaszowaliśmy odpowiedzi z serwera reklam dla każdej sesji i zmienialiśmy jego zachowanie, aby sprawdzić czy parametry dla określonego miejsca reklamowego się zmieniły (np. cena produktu z listy na stronie sprzedawcy).

Wykorzystaliśmy iframe i skonfigurowaliśmy JSON Remote Procedure Call

Część frontendowa aplikacji zapewnia klientom unikalne doświadczenie użytkownika, dotychczas nieosiągalne w dotychczasowych rozwiązaniach AdTech. Do budowy użyliśmy JavaScript i framework Knockout JS. Elementy UX&UI wzmacniają wizerunek marki i sprawiają, że skomplikowana technologia jest przystępna dla każdego użytkownika.

Co zadecydowało o udanej współpracy z Klarną

  • Wspieraliśmy i ściśle współpracowaliśmy z Klarną.
  • Do projektu oddelegowaliśmy deweloperów z doskonałą znajomością podobnych rozwiązań technologii reklamowych (AdTech).
  • Mamy ogromne doświadczenie w projektowaniu, budowaniu i utrzymywaniu platform AdTech i MarTech.
  • Nasze zespoły posiadają wszystkie niezbędne kompetencje do tworzenia nawet najbardziej wymagających projektów.
  • Pracujemy w metodologii agile, a do budowania rozwiązań AdTech i MarTech podchodzimy inkrementacyjnie. Pracujemy na story mappingu, czy scopach MVP (np. dobierając indywidualnie tech stack i architekturę).

Technologie, które wykorzystaliśmy

AWS

JSON

JavaScript

Rezultat

Oto co Klarna zyskała, dzięki współpracy z Clearcode:

  • Platforma Klarna On-Site Messaging obsługuje ponad 100 milionów profili użytkowników, może renderować spersonalizowane wiadomości w ciągu 50 milisekund i jest w stanie obsługiwać ponad 20 000 zapytań na sekundę (QPS).
  • Użytkownicy stron sprzedawców dostają spersonalizowane doświadczenie oraz spójne komunikaty, pod warunkiem że wyrazili zgodę na tego typu personalizację.
  • Ruch sieciowy jest mniejszy, ponieważ nie wysyłamy zbędnych zapytań do serwera reklamowego.
  • Komunikaty są spójne na wszystkich stronach internetowych sprzedawców i są wyświetlane w taki sam sposób wszędzie.