Rozwój platformy do zakupu mediów (DSP) dla Outfit7

Firma Outfit7, znana producent gier, nawiązała współpracę z Clearcode, aby zaprojektować i zbudować własną platformę do zakupu mediów (demand-side platform, DSP), służącą do promowania ich mobilnych gier.

Zobacz, jak wyglądała nasza współpraca z Outfit7 oraz jak pomogliśmy im zastąpić istniejące rozwiązanie nowym, dedykowanym DSP.

KLIENT

Developer aplikacji

BRANŻA

Gry

ROZMIAR FIRMY

400+ pracowników

KRAJ

Cypr

O Outfit7

Outfit7, jedna z najbardziej znanych firm w branży gier mobilnych, poprosiła nas o stworzenie custmowej platformy do zakupu mediów (DSP), której zadaniem miała być promocja katalogu ich gier.

Przed tym projektem, Outfit7 korzystał z wewnętrznego systemu obsługi reklam, jednak klient postanowił go zastąpić dedykowaną platformą DSP, aby ulepszyć te procesy.

Outfit7 zdecydowało się przejść na model promocji krzyżowej (cross-promotion), aby skuteczniej reklamować własne gry w istniejących aplikacjach. Plan ten został opracowany, aby reklamy docierały do istniejących użytkowników aplikacji.

Clearcode pomógł Outfit7 skoncentrować się na fazie MVP oraz dedykowanej budowie platformy DSP.

Najważniejsze informacje

Produkt

Outfit7, znany deweloper gier, nawiązał współpracę z Clearcode, aby zaprojektować i zbudoać customowe DSP, które posłuży do promowania katalogu ich gier mobilnych.

Cel projektu

Clearcode miał stworzyć elastyczną i dostosowaną do stacku technologicznego platformę do promocji gier mobilnych w istniejących aplikacjach i poprawienia widoczności danych.

Rozwiązanie

Clearcode dostarczył projekt z zestawem najważniejszych funkcjonalności: zarządzanie kampaniami dla różnych formatów reklam, bidder do licytacji i zakupu impresji, data tracker oraz API do przesyłania danych kampanii do biddera.

Development

Byliśmy odpowiedzialni zarówno za rozwój front-endu, jak i back-endu. Proces tworzenia obejmował projektowanie UI, przygotowanie API, stworzenie bidera, trackera, eksportera metryk i projektowanie mechanizmu wyboru reklam.

CEL PROJEKTU

Firma Outfit7 była świadoma jaki potencjał tkwi w promocji krzyżowej ich gier mobilnych, dlatego postanowili stworzyć customowe DSP.

Zastosowanie w biznesie

Przed rozpoczęciem współpracy z Clearcodem, Outfit7 korzystał z wewnętrznego serwera reklam. Jednak ze względu na brak kontroli nad tym rozwiązaniem, klient nie był w stanie dostosować go do swoich potrzeb.

Właśnie dlatego firma Outfit7 postanowiła stworzyć własną platformę DSP, która pozwoliłby im promować ich gry mobilne w istniejących aplikacjach mobilnych, jednocześnie dając im pełną kontroli nad kodem źródłowym, własnością intelektualną i dalszym rozwojem platformy.

Najważniejszymi celami Outfit7 było stworzenie systemu umożliwiającego biddowanie i podejmowanie decyzji w oparciu o szczegółowe dane.

Outfit7 nie chciało także wprowadzać większych zmian w ich stosie technologicznym i zbudować produkt łatwy do dostosowania w przyszłości do nowych reklamodawców z zewnątrz.

Aby to wszystko zrealizować, jedyną opcją było zbudowanie customowej platformy DSP.

Cele projektu

Firma Outfit7 była świadoma jaki potencjał tkwi w promocji krzyżowej ich gier mobilnych, dlatego postanowili stworzyć customowe DSP.

Wymagania Outfit7 obejmowały stworzenie rozwiązania, które umożliwi:

  • Optymalizację wydajności reklam.
  • Kontrolę nad procesem licytacji.
  • Łatwy dostęp do inwentarza poprzez mobilne platformy SSP z obsługą Prebid.
  • Zarządzanie kampaniami.
  • Możliwość tworzenia raportów i analiz.

Główne funkcje i wymagania techniczne

    • Zarządzanie kampanią

      Zarządzanie kampanią dla wielu formatów reklam.

    • Bidder

      Bidder do licytacji i zakupu wyświetleń.

    • Śledzenie zdarzeń

      Komponenty trackujące (wyświetlenia, konwersje, eventy w grze).

    • Dane kampanii

      API do przesyłania danych kampanii do biddera.

    Kluczowa funkcjonalność: reinforcement learning

    Reinforcement learning to proces trenowania algorytmu do podejmowania decyzji na podstawie wcześniej zebranych danych.

    Stworzony przez nas algorytm skupił się na wyborze najbardziej konwertujących kreatywów dla danej kampanii.

    Losowy wybór kreatywów jest obarczony pewnym ryzykiem. Jednak wiemy, że czasem jedna z reklam radzi sobie lepiej i powinna być wybierana częściej.

    Stworzony przez nas algorytm, Multi-Armed Bandit Softmax, identyfikuje, która reklama jest najskutczeniejsza. Algorytm analizuje w tym celu liczbę wyświetleń i konwersji, a następnie – gdy DSP otrzymuje zapytanie, wybiera najlepszy kreatyw.

    Dzięki temu algorytmowi, wydajność kampanii reklamowych została zwiększona, wyświetlając te kreatywy, które mają największe szanse na konwersje(tj. instalacje nowych gier).

    Co zrobiliśmy

    • Zaprojektowaliśmy i opracowaliśmy interfejs użytkownika (UI).
    • Opracowaliśmy system zarządzania kampanią.
    • Opracowaliśmy API DSP.
    • Zbudowaliśmy bidder.
    • Zbudowaliśmy moduł trackera.
    • Opracowaliśmy funkcję eksportera metryk.
    • Opracowaliśmy mechanizm optymalizacji kreatywów przy użyciu algorytmu reinforcement learning.
    • Przeprowadziliśmy analizę wydajności algorytmu Multi-Armed Bandit Softmax.
    • Utworzyliśmy dokumentację techniczną całego projektu.

    Rezultat

    • Dostarczyliśmy działające MVP dla Outfit7, obejmujące wszystkie wymagane funkcje i możliwości.
    • Outfit7 testuje DSP wewnętrznie.

    Technologie, które wykorzystaliśmy

    React

    Ant Design

    GO

    NodeJS

    NestJS

    TypeORM

    Fast HTTP

    Fiber

    Express

    Kubernetes

    Prometheus

    Redis

    PostgreSQL

    Google Kubernetes
    Engine

    Cloud SQL

    Cloud CDN

    Memorystore

    Co zaważyło o sukcesie tego projektu?

    1. Wzajemne relacje Outfit7 i Clearcode, pełne szacunku i gotowości do pomocy.
    2. Nasza wiedza i doświadczenie w projektowaniu i budowaniu platform AdTech.